- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ممنوعیت فروش طلای خارجی بدون مجوز در کنگان و دیر

رئیس اداره استاندارد کنگان از ممنوعیت فروش طلای خارجی بدون مجوز در شهرستان های کنگان و دیر خبر داد.1x1.trans ممنوعیت فروش طلای خارجی بدون مجوز در کنگان و دیر [1]

مصطفی رامشی در تشریح این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: از تاریخ ۱۶ خرداد ۹۱ فروش طلای خارجی در واحدهای صنفی طلافروشی شهرستان های کنگان و دیر طبق مصوبه کمیسیون مبارزه  با قاچاق کالا و ارز ممنوع شد.
وی ادامه داد: این امر با توجه به نام گزاری سال ۹۱ به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و همچنین مبارزه با قاچاق مصوب و ابلاغ شده است.
رامشی تاکید کرد: فروش طلایی که با مجوز وارد شده، بلامانع است و چنانچه کالای خارجی، پروانه گمرکی یا پروانه ثبت نداشته باشد از فروش آن جلوگیری به عمل می آید.
وی افزود: از این پس تجار و بازرگانان برای اخذ گواهی انطباق و استاندارد ملی( COC ) نیاز به مراجعه به اداره کل استاندارد استان بوشهر ندارد و صدور این گواهی در اداره استاندارد کنگان انجام می گردد.
رامشی ادامه داد: برای کالاهایی تا ارزش ۵۰۰ دلار با مراجعه به آزمایشگاه و اداره استاندارد کنگان گواهی  COC  صادر می شود.
این مسئول بیان داشت: کالاهایی که امکان آزمایش در داخل کشور نداشته باشد با ارئه گواهی بازرسی( COI) برای آن ها گواهی  COC صادر می گردد.
رئیس اداره استاندارد کنگان  از این پس گواهی  COC برای کالاهایی که گواهی  COI داشته باشند در کمتر از یک ساعت صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: از مزایای صدور گواهی COC  در شهرستان سرعت بخشیدن به ترخیص کالاهای تجار و بازرگانان از گمرکات مربوطه است.