- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ششم ابتدایی استقرار یافت

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استاندارد جدید آموزشی ایران بر اساس یک مطالعات ۸ ساله علمی است، گفت: تمام فعالیت‌ها در دبستان‌ها برای حضور ششم ابتدایی‌ها انجام شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه برنامه‌های آموزش و پرورش برای استقرار نظام “۳ـ۳ـ۶” به خوبی در حال انجام است، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید ششم ابتدایی در دوره دبستان استقرار می‌یابد که هم‌اکنون تمام فعالیت‌ها در دبستان‌ها برای حضور ششم ابتدایی‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات برای ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش در حال انجام است، افزود: در حال حاضر ادارات کل استان‌ها مراحل نقل و انتقالات و ساماندهی نیروها را انجام می‌دهند و گزارش‌ها حاکی از انجام برنامه‌ها بر اساس زمان‌بندی است.

حاجی‌بابایی در خصوص استانداردهای نظام آموزشی جدید در کشور گفت: استاندارد آموزشی ایران بر اساس مطالعات علمی ۷، ۸ ساله با مبانی نظری است و متخصصان و کارشناسان متعددی در این خصوص اعلام نظر کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در بحث ساختار “۳ـ۳ـ۶”، ۱۲۷ کشور دنیا نیز از این ساختار آموزشی استفاده می‌کنند اما در زمینه استفاده باید محتوا را بومی‌سازی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه در نظر داریم کتاب‌های درسی را از نظر محتوا دگرگون سازیم، افزود: کتب درسی را از حذف‌محوری به فکرمحوری و تفکر سوق خواهیم داد.