- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

محسن رضایی در صحن علنی مجلس: ملت ایران عاشورایی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به هیچ وجه قصد لشکر‌کشی به منطقه را نداریم گفت: ما قصد داریم در منطقه فراتر از جغرافیای فعلی خود فکر و برنامه‌ریزی کنیم.

خبرگزاری فارس: فراتر از جغرافیای ایران برنامه‌ریزی می کنیم/ملت ایران عاشورایی است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه پاسداران در سالهای دفاع مقدس صبح امروز یکشنبه با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به مناسبت روز پاسدار و روز جانباز اظهار داشت: ماه شعبان ماه پاسداران اسلام است که نخستین آن حضرت امام حسین(ع) و آخرین آن حضرت ولی عصر (عج) است که امسال این ماه با تیرماه که ماه شهادت شهید بهشتی و یارانش و همچنین ماه جانبازی مقام معظم رهبری تقارن داشته است.

وی ادامه داد: تقارن این دو ماه یادآور این نکته است که ملت ایران یک ملت حسینیه‌ای است و انقلاب اسلامی ما یک انقلاب عاشورایی است؛ ملتی که با شعار پیروزی خون بر شمشیر در سال ۵۷ به میدان آمد و تا مقاومت در برابر تهاجم عراق و تمام دنیا در سال ۵۹ و ترور منافقین و تا ایستادگی در مقابل تحریم‌ها در امروز نشان می‌دهد که مسیر ملت ما مسیر حسینی است.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پاسداری از اسلام و ارزش‌های ولایی نماد این مسیر است، گفت: به همین دلیل نیز روز میلاد امام حسین(ع) را روز پاسدار و میلاد حضرت ابوالفضل(ع) را روز جانباز برگزیدیم تا اعلام کنیم که تا تحقق کامل اسلام و رسیدن به فرهنگ و تمدن اسلامی ایستاده‌ایم البته خوشحالیم که امروز این مسیر با رهبری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در حال تداوم است و ملت ما ایستاده است.

رضایی ادامه داد: هرچند امروز می‌بینیم که گاهی یک جانباز بر اثر جراحات شیمیایی شهید می‌شود و با اینکه بیست و چند سال از جنگ گذشته است ملت ایران هنوز با آن جنگ درگیر است.

وی با یادآوری ۸ سال دفاع مقدس و دهه ۶۰ خاطرنشان کرد: در آن سال هنگامی که مجلس شورای اسلامی بنی‌صدر را از سیاست جمهور عزل کرد، چند روز بعد منافقین با ۱۷ هزار عضو و ۷۰ هزار هوادار با انواع سلاح‌ها به جنگ خیابانی و مسلحانه روی آوردند و در آن ماه‌ها چیزی نبود که تعدادی پاسدار، بسیجی یا مردم عادی شهید نشوند؛ ترور و انفجار سراسر کشور ما را فرا گرفت و شهرهای بزرگ ایران تبدیل به میدان رزم شده بود در حالی که از سویی دیگر عراق به ایران حمله کرده بود و خرمشهر را اشغال کرده بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود یادآور شد: در همین شرایط انفجاری که در محل جلسه شهید بهشتی و یارانش به وجود آمد، ۷۲ نفر شهید شدند و رئیس قوه قضائیه ما به شهادت رسید و قبل از آن هم رئیس جمهور از ایران فرار کرده بود و تعداد زیادی از نمایندگان مجلس نیز شهید شده بودند به طوری که امام فرمودند «حتما مجلس را تشکیل دهید تا نگویند که جمهوری اسلامی ساقط شده است» پس از آن باز هم تعداد نمایندگان به حد نصاب نرسید و مجبور شدیم تعدادی از نمایندگان را که مجروح شده بودند با سرم و برانکار به صحن علنی بیاوریم تا مجلس تشکیل جلسه دهد.

رضایی در ادامه سخنان خود گفت: چنین وضعیتی سراسر ایران را گرفته بود و هم از داخل و هم از خارج دشمنان ایران حداکثر بغض و کینه خود را نسبت به انقلاب اسلامی به اوج رسانده بودند، جنگ با تمام شدت ادامه داشت و اوضاع داخلی کشور نیز به هم ریخته بود، انفجار و ترور نیز سراسر کشور را گرفته بود. گویی که می‌خواستند تیر خلاص را به انقلاب اسلامی ایران بزنند.

وی افزود: در چنین شرایطی بود که تحولات اساسی در کشور به وجود آمد و نیروهای انقلاب بسیج شدند و نیروهای حزب‌اللهی اوضاع کشور را دچار تحول کردند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: بالاخره ما این شرایط را با موفقیت پشت سر گذاشتیم، منافقین را محاصره و دستگیر کردیم و بسیاری از این منافقین به خارج از کشور فرار کردند.

در جنگ تحمیلی نیز تمام شهرهای اشغال شده را آزاد کردیم و اجازه ندادیم یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد که جمهوری اسلامی ایران امروز این افتخار را دارد که اعلام کند من تنها نظام سیاسی هستم که طی ۲۰۰ سال اخیر اجازه ندادم حتی یک وجب از خاک ایران جدا شود در حالی که قبل از آن بخش‌های زیادی از ایران جدا شد حتی در دوران دفاع مقدس جمهوری اسلامی تمام سرزمین‌های خود را آزاد کرد و حتی به این موضوع نیز اکتفا نکرد و از مرزها عبور کردیم و وارد عراق شدیم و در چند سال آخر این عراق و دنیا بود که به ایران التماس می‌کرد تا جنگ را به اتمام برسانیم و اعلام می‌کردند که ما حاضریم با شما کنار بیاییم اما تعارف می‌کردند تا در سالهای آخر فاو و بسیاری از شهرهای دیگر عراق را گرفتیم تا آنها به تب راضی شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: البته دشمنان ایران از رو نرفتند و بعد از یک تنفس ۱۰ ساله یک روند رویارویی جدیدی بین ما و غرب آغاز شده است که این رویارویی جدید در شکل تحریم‌های اقتصادی، کارشکنی‌های سیاسی و همچنین کارشکنی در روابط بین‌الملل و انواع فتنه‌ها از جمله فتنه بزرگ سال ۸۸ نشان می‌دهد که آنها قصد دارند یک بار دیگر شانس خود را امتحان کنند.

رضایی افزود: امروز مذاکرات ایران با ۱+۵ کاملا نشان می دهد که پشت صحنه چه کارشکنی‌هایی وجود دارد که می‌خواهند راه انقلاب اسلامی را به بن‌بست بکشاند و ایران راهی را درسیاست خارجی و روابط بین‌المللی خود پیدا نکند بنابراین این توطئه‌ها و تحریم‌ها بیانگر این است که غرب یک رویارویی جدید با ما آغاز کرده است.

وی با طرح این سوال که چگونه می‌توانیم از این رویارویی جدید با سربلندی بیرون بیاییم، گفت: باید پاسداری از انقلاب اسلامی ادامه داشته باشد که البته ادامه نیز دارد چه در شکل بسیج و سپاه و چه در شکل مجلس، دولت و قوه قضائیه. بنابراین امروز در رویارویی جدید با دشمنان همه ما پاسداران و بسیجیان انقلاب اسلامی هستیم؛ ما در این رویارویی سوم که به نظر می‌رسد آخرین نبرد ما خواهد بود و اگر انشاءالله به پیروزی برسیم به بلند‌ترین قله‌های منطقه صعود خواهیم کرد، لازم است تا در اینکه در گذشته چگونه آن همه توطئه را خنثی کردیم مروری داشته باشیم.

فرمانده سابق سپاه پاسداران بر همین اساس تاکید کرد: نخستین نکته در این زمینه فرهنگ و ارزش‌های انقلاب و زحمت کشیدن برای انقلاب اسلامی است همچنین حضور در صحنه و خط مقدم همچنین حفظ وحدت و برادری، پشت سر رهبر انقلاب و در مسیر امامت و ولایت حرکت کردن است.

همچنین مسئله دیگر این است که ما در کنار این فشارهای سنگین از تبعیض، دوراندیشی و عقلانیت خود باید بهره بگیریم. همانطور که در زمان جنگ نیز این مسیر را رفتیم بنابراین امسال در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیاز به تلاش، نوآوری و خلاقیت داریم.

رضایی ادامه داد: امروز یک بار دیگر نیاز داریم که شیرینی جمهوری اسلامی ایران را به کام ملت ایران بچشانیم، امروز به این نیاز داریم تا انگیزه‌، قابلیت و ظرفیت نیروهای ارزشی و انقلابی افزایش دهیم و در مقابل این رویارویی ناجوانمردانه بایستیم که با نگاه به داخل کشور و موج بیداری اسلامی و همچنین روابط بین‌المللی ضرورت این پاسداری از ارزش‌های انقلاب را بیشتر حفظ می‌کنیم بنابراین باید با هم باشیم چرا که دشمن با تمام توان ایستاده تا اجازه ندهد که یک نظام نوین سیاسی نه تنها در ایران بلکه در منطقه موفق نشود.

وی ادامه داد: اگر ایران بتواند فرهنگ، اقتصاد، سیاست و ارزش‌های خود را به عنوان الگو در منطقه حاکم کند آن زمان این موضوع از دهها بمب اتم برای آمریکا خطرناکتر است و دشمنان نیز می‌ترسند تا این سخن را به زبان آورند و می‌گویند ایران به دنبال بمب اتم است که یقینا اینگونه نیست و هیچ چیزی به جز نفوذ ایران در منطقه برای دشمنان خطرناک نیست و آنها از این نفوذ ایران می‌ترسند اما اگر صحبت از نفوذ ایران بکنند آن زمان نمی‌توانند حضور ناوها و تانکهای خود را توجیه کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ما به هیچ وجه قصد لشکر‌کشی به منطقه را نداریم، گفت: اما قصد داریم همانطور که اروپای واحد و اتحادیه‌های بین‌المللی شکل می‌گیرد، ما هم در منطقه خود بیشتر از جغرافیای فعلی خودمان بیندیشیم و برنامه‌ریزی کنیم.