- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

فرماندار شهرستان جم: جلوگیری از مهاجرت روستاییان از اولویت‌های مسئولان است

فرماندار شهرستان جم گفت: جلوگیری از مهاجرت روستاییان از اولویت‌های مسئولان است.

خبرگزاری فارس: جلوگیری از مهاجرت روستاییان از اولویت‌های مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از جم خلیل عبداللهی شامگاه شنبه در بازدید از مناطق روستایی شهرستان جم و کلنگ‌زنی شبکه برق‌رسانی روستای دوتوسور شهرستان جم اظهار داشت: آبادانی و توسعه نقاط روستایی یکی از مهم‌ترین نقاط فعالیت دولت است و به طرق مختلف نسبت به این مسئله اقدام شده است.

وی ادامه داد: حجم و کیفیت خدمات‌رسانی در دولت‌های نهم و دهم نسبت به دوره‌های گذشته بسیار بهبود یافته است.

عبداللهی یادآور شد: طی چند سال گذشته در بیشتر روستاهای شهرستان جم، اقدامات زیربنایی برای رشد و توسعه شهرستان انجام گرفته و این امر موجبات رضایت خاطر مردم را فراهم کرده است.

فرماندار شهرستان جم خاطرنشان کرد: آبادانی روستاها یکی از عوامل تاثیرگذار در تحقق شعار محرومیت‌زدایی و شعار محوری توسعه پایدار است و مسئولان سطوح استانی و شهرستانی باید از طریق بررسی نیازهای منطقه شرایط را برای افزایش کارکرد دولت و ارائه خدمات بیشتر هموار سازند.

عبداللهی بیان داشت: دولت در برنامه‌های خود به دوردست‌ترین نقاط کشور توجه دارد و قرار نیست افرادی که در نقاط و روستاهای دوردست زندگی می‌کنند محروم‌تر از سایر نقاط باشند و در برنامه‌های دولت خدمتگذار ایشان مانند سایر نقاط از خدمات و امکانات بهره‌مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان از مسائل مهمی است که تمامی مسئولان در سطح وظایف خود باید به آن توجه داشته باشند و در این شهرستان در این مسیر تلاش می‌کنیم.

فرماندار شهرستان جم گفت: دولت برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان و فراهم کردن بستر کار و اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته به ایجاد امکانات رفاهی و نیازمندی‌های روزمره همه مناطق توجه دارد.

این مسئول ادامه داد: برق‌رسانی به روستای دوتوسور شامل اجرای چهار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۱۵۰ متر شبکه فشار ضعیف، چهار دستگاه ترانسفورماتور است که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه خواهد شد.

عبداللهی متذکر شد: با پایان اجرای پروژه برق‌رسانی به روستای دوتوسور در هفته دولت امسال مردم این روستا از نعمت روشنایی برق بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره بر آنکه این روستا از مناطق کوهستانی است و استعدادهای دامپروری، کشاورزی و زنبورداری دارد، اذعان داشت: در روند توسعه و آبادانی روستاها باید به استعدادها و توانایی‌های ایشان توجه داشته باشیم و زیرساخت‌های مختلف روستاها را توسعه دهیم.