- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ثروت میلیاردرهای جهان ۳ میلیارد دلار افزایش یافت

میزان ثروت و دارایی میلیاردرهای بزرگ جهان طی هفته گذشته با رشد ۳ میلیارد دلاری روبرو شد.

خبرگزاری فارس: ثروت میلیاردرهای جهان 3 میلیارد دلار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، استفان پرسون ثروتمند بزرگ سوئدی نیز طی هفته گذشته به سومین ثروتمند بزرگ اروپا تبدیل شده است . میزان ثروت و دارایی وی در این مدت با رشد ۱٫۹ میلیارد دلاری روبرو شده است .

بر اساس این گزارش ، پرسون مالک دومین فروشگاه بزرگ پوشاک اروپا موسوم به هنس اند موریتز است که سود خالص این شرکت طی ماههای اخیر رشد چشمگیری داشته است . ارزش سرمایه و دارایی پرسون سوئدی به بیش از ۲۴٫۲ میلیارد دلار رسیده است .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی نتایج انتخابات اخیر یونان هنوز نتوانسته است سرمایه گذاران بین المللی را نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی و مالی اروپا متقاعد کند . بحران بانکی اسپانیا نیز به نگرانیهای بین المللی دامن زده است . نرخ بهره اوراق قرضه اسپانیا طی هفته گذشته به بیش از ۷٫۲۹ درصد رسید که این رقم از سال ۱۹۹۹ میلادی بی سابقه است . کارلوس اسلیم بزرگترین ثروتمند جهان نیز طی هفته گذشته با رشد ۲٫۵۵ میلیارد دلاری ارزش دارایی های خود روبرو شد. وی بیش از ۶۹٫۱ میلیارد دلار سرمایه و ثروت در اختیار دارد . بیل گیتس دومین ثروتمند بزرگ جهان ۸ میلیارد دلار کمتر از کارلوس اسلیم ثروت دارد . ارزش دارایی های گیتس طی هفته گذشته ۲۵۶ میلیون دلار افزایش داشته است .

آیکه باتیستا ثروتمند ترین برزیلی نیز هفته گذشته با فروش ۲ میلیارد دلار از سهام خود در شرکت ای یو ایکس گلد به سرمایه گذاران قطری موافقت کرد . وی با ۲۴٫۵ میلیارد دلار سیزدهمین ثروتمند بزرگ جهان است . ارزش سهام شرکت فیس بوک متعلق به مارک زوکربرگ نیز طی دو هفته گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است . وی با ۱۶٫۸ میلیارد دلار دارایی در رتبه ۳۴ ثروتمند ترین افراد جهان قرار دارد .