- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

رسانه‌ها در توسعه فرهنگ زکات عملکرد مطلوبی دارند

مسئول ستاد احیاء زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش گفت: رسانه‌ها در توسعه فرهنگ زکات عملکرد مطلوبی دارند.

خبرگزاری فارس: رسانه‌ها در توسعه فرهنگ زکات عملکرد مطلوبی دارند

به گزارش “عسلویه نیوز” سید حمید موسوی بعد از ظهر امروز در نشست مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است و همواره در راستای حمایت از اقشار نیازمند جامعه گام برداشته است.

مسئول ستاد احیاء زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش خاطرنشان کرد: رفع دغدغه‌های مالی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از مسائل مهمی است که مورد توجه مسئولان این نهاد عظیم است و در کنار آن به سایر نیازهای ایشان نیز توجه گسترده می‌شود.

موسوی ادامه داد: توجه به نیازهای فرهنگی یکی از مسائل مهمی است که در اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) به آن توجه می‌شود و در سال‌های اخیر گسترش یافته است.

وی افزود: زکات یکی از احکام دین مبین اسلام است که در صورت عمل دقیق به این فریضه الهی می‌توان سهم بالایی از نیازهای اقتصادی و مالی اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر را برطرف کرد.

این مسئول بیان داشت: در گذشته این فریضه الهی به فراموشی سپرده شده بود و با ظهور انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد احیای این سنت حسنه الهی در جامعه بوده‌ایم.

مسئول ستاد احیاء زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش عنوان کرد: تشکیل ستاد احیاء زکات در سال‌های اخیر زمینه‌ساز گسترش فعالیت‌ها در زمینه ترویج امر زکات بوده و این ستاد در سال‌های اخیر تاثیر شگرفی بر ترغیب مردم به عمل به این فریضه الهی داشته است.

موسوی ابراز داشت: توجه به عنصر تبلیغات در ترویج فریضه الهی زکات از مسائل مهمی است که در بخش آبپخش به آن توجه داشته‌ایم و برنامه‌های خود را بر این روش منطبق کرده‌ایم.

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در پیشبرد اهداف زکات ادامه داد: امروزه تبلیغات گسترده و فراگیر نقش ارزنده‌ای در پیشبرد کارها دارد و ستاد زکات نیز از این قضیه مستثنی نیست و رسانه‌ها همکاری بسیار خوبی با ما داشته‌اند.

موسوی با اشاره به اینکه توزیع هدایای تبلیغاتی در مساجد بخشی از اقدامات تبلیغاتی کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش است، گفت: در سه ماهه گذشته توانستیم هدایای تبلیغی شامل سررسید، خودکار، پوستر، ساعت دیواری و تراکت‌های تبلیغی را بین ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی توزیع کنیم.