- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

نگاه سنتی به محصول خرما موجب رکود بازار این محصول شده است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: نگاه سنتی به خرما موجب رکود بازار این محصول شده است.

خبرگزاری فارس: نگاه سنتی به محصول خرما موجب رکود بازار این محصول شده است

به گزارش “عسلویه نیوز”  مهدی صفوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه اقتصادی ایران اسلامی از مهم‌ترین رویکردهای دولت عدالت‌محور است و تمامی مسئولان موظفند در راستای وظایف خود شرایط را برای نیل به این هدف هموار کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر یکی از استان‌های مستعد کشور در عرصه اقتصادی است و پتانسیل‌های بالایی در اختیار دارد که با توجه به آنها می‌توانیم مسیر رشد و توسعه اقتصادی ایران اسلامی را هموار سازیم.

صفوی با اشاره به توان بالای استان بوشهر در عرصه کشاورزی ابراز داشت: در اختیار داشتن اراضی و مزارع کشاورزی و باغات خرمای مستعد یکی از توانمندی‌های بالقوه استان بوشهر است که با برنامه‌ریزی دقیق و مدون می‌توان از این عنصر برای رشد اقتصادی استان بهره برد.

وی بسته‌بندی و تولید کیفی را از مسائل مهم در بازار خرما دانست و اضافه کرد: اولین سمینار و کارگاه آموزشی تولید کیفی و بسته‌بندی نوین خرما برای فعالان صنعت خرمای استان بوشهر در شهر برازجان برگزار شده است.

این مسئول با اشاره به این دوره آموزشی ۱۶ ساعته بیان داشت: چشم‌انداز و فرآیند توسعه بسته‌بندی، طراحی گرافیک، چاپ و روش‌های آن، تکنولوژی و روش‌های بسته‌بندی خرما، بازار و استاندارد‌های بسته‌بندی از مباحثی بود که در این دوره آموزشی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر ادامه داد: میزان تولید خرمای استان چشمگیر است اما نگاه سنتی به این صنعت باعث شده که این محصول بازار مناسبی در کشور و دنیا پیدا نکند که تولید و بسته‌بندی با کیفیت با نگاه صادرات‌گرا می‌تواند زمینه فروش این محصول در بازارهای جهانی را فراهم آورد.

صفوی اذعان داشت: برگزاری این دوره در راستای طرح توسعه خوشه صنعتی خرمای استان است که پس از امکان‌سنجی این خوشه صنعتی مجوز توسعه خوشه صادر شده و در حال انتخاب عامل توسعه خوشه هستیم و پس از انتخاب، توسعه خوشه آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: نگاه ما به صنعت خرمای استان نگاه علمی صنعتی است که باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، خرمای استان به جایگاهی که شایسته آن است دست یابد.