- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مجری تعلیق شده شبکه تهران: انتظار دیگری داشتم

مهدی واعظی ـ مجری شبکه تهران ـ که در پی حاشیه‌های ایجاد شده در برنامه «ورزش از نگاه پنج» از هفته گذشته در این برنامه حاضر نشده است، گفت: امیدوارم شبکه‌ی ما (شبکه تهران) شبکه‌ای باشد که مخاطب محوری را مد نظر قرار دهد نه میهمان محوری تا اگر سوالی هم می‌شود به نیت توهین گرفته نشود.

ایسنا

این مجری درباره‌ی لزوم حمایت مدیران رسانه و کشور از مجریان و هنرمندان برای ایجاد یک گفت‌وگوی موفق تلویزیونی، گفت: مساله‌ای که وجود دارد این است که متاسفانه کشور ما ظرفیت تولید برنامه‌ی زنده را ندارد؛ تا زمانی که این ظرفیت به وجود نیاید همه مشکل دارند و هر کسی می‌تواند به دیگری توهین کند و زد و بندهایی بین مجری و مهمان برنامه صورت بگیرد؛ در کل اگر ظرفیت نباشد حمایت صورت نمی‌گیرد و مدیریت هم طبق خواسته‌ها و سیاست‌های مدیریتی خودش عمل می‌کند.

مهدی واعظی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مدیران رسانه ملی نباید در قبال ریسک‌های مجریان و هنرمندانشان و حتی اشتباهات آنان سعه‌ی صدر بیشتری نشان دهند؟ اظهار کرد: کار رسانه‌یی در کشور ما نیازمند یک اصول است؛ اصولی که در کل دنیا تدریس می‌شود مدیریت نیز نیازمند یک اصول رسانه‌یی است؛ کسی که به عنوان یک مدیر رسانه‌یی مطرح، اصولی را پیاده می‌کند باید شرایط اجتماعی و فردی او نیز حرفه‌یی باشد؛ اینکه خطی عمل نکند. در این زمینه مولفه‌ی مخاطب، مهم‌ترین اصل است وقتی مدیریت کاری نکند که به دنبال آن مخاطب جذب شود، در نتیجه مخاطبان از دست می‌روند.

وی که در آخرین برنامه به دلیل طرح یک پرسش، با مدیر عامل باشگاه پرسپولیس درگیری لفظی پیدا کرده بود، ادامه داد: فرق نمی‌کند اگر در جایی خلاف واقعیت بگوییم و بشنویم؛ همه‌ی اینها به هوش زمان و مکان برمی‌گردد؛ زمانی که من مجری، گزارشگر و یا هر چیز دیگر، مطلبی می‌نویسم وقتی از بخش دلالی در ورزش اطلاعی داشته باشم و بتوانم آن را حلاجی کنم می‌توانم در مقابل انتقادات بایستم‌.

واعظی با اعتقاد بر اینکه توبیخ‌های این چنینی راه را برای ساخت برنامه‌های جذاب می‌بندد، خاطرنشان کرد: در ارتباط با این مساله انتظارم از شبکه تهران چیز دیگری بود؛ این مثل ماهی بزرگی است که آن را در تنگ کوچکی بیندازیم و نتواند شنا کند؛ بنابراین اگر یک مجری را در برنامه بگذاریم که گزینشی عمل کند و کلا برنامه گزینشی باشد، جذابیت و به دنبال آن خود مخاطب را از برنامه حذف کرده‌ایم.

واعظی همچنین درباره‌ی حمایت برخی مدیران از برنامه‌هایی همچون «۹۰» اظهار کرد: عادل فردوسی‌پور در شرایط خاصی کارش را دنبال می‌کند به این دلیل که حمایت مقتدرانه‌ای از سوی مدیران می‌شود و این به مسائل غیرورزشی برمی‌گردد.