- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ارسال نامه جدید IOC به ایران

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک از ارسال نامه جدید از سوی کمیته بین‌المللی المپیک به ایران برای ارائه توضیحات بیشتر در مورد تغییرات روسای فدراسیونها و برگزاری انتخابات جدید خبر داد.

احمد ناطق نوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در نامه جدید IOC به ایران نکته‌ای در مورد تغییر چند رییس فدراسیون و همچنین برگزاری انتخابات چند فدراسیون دیگر اشاره شده و به این مساله اعتراض داشتند که مشکل خاصی نیست و قابل حل است.

وی افزود: این نامه مبنی بر تعلیق نیست و خیلی هم محکم نیست. مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در حال بررسی این موضوع هستند و قرار است امروز آقایان علی آبادی و عباسی جلسه‌ای را با هم داشته و در این رابطه تصمیم بگیرند.

رییس فدراسیون بوکس با تاکید بر این که هنوز بحث تعلیق در بازی‌های المپیک مطرح نیست، گفت: همان طور که می‌دانید خارجی‌ها به دنبال آن هستند که با بهانه‌های مختلف بر ایران فشار بیاورند. ما باید در این مواقع بیشتر دقت کنیم و بیشتر وسواس داشته باشیم که نکته منفی را در اختیار آن‌ها قرار ندهیم تا آن‌ها از این نکته به سود خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان توجه لازم در این رابطه را دارند و جواب منطقی و معقولی هم به این گونه نامه ها خواهند داد.

رییس فدراسیون بوکس همچنین در مورد انتخاب علی مظاهری به عنوان پرچمدار کاروان ایران در المپیک لندن اظهار کرد: در جلسه هیات اجرایی دو نفر برای پرچمداری مطرح شدند. خانم الهه احمدی از تیم ملی تیراندازی که به خاطر این که فردای روز افتتاحیه مسابقه داشت، او را به عنوان پرچمدار انتخاب نکردند و در نهایت با پرچمداری علی مظاهری موافقت شد.

وی ادامه داد: پرچمداری کاری سخت و خسته کننده در آن چند ساعت است که توان جسمی بالا، نجابت و صلابت خاصی را می‌خواهد که خوشبختانه علی مظاهری همه این شرایط را داشت و در نهایت با موافقت تمام اعضا و همچنین افشارزاده و علی آبادی این ورزشکار خوب ایران برای این افتخار بزرگ انتخاب شد.

ناطق نوری ادامه داد: من به عنوان رییس فدراسیون بوکس او را برای پرچمداری پیشنهاد نکردم و دوستان دیگر نسبت به این ورزشکار کرمانشاهی لطف داشتند.