- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

کیفیت هنرستان‌های فنی حرفه‌ای عسلویه مطلوب است

“عسلویه نیوز” رئیس آموزش و پرورش عسلویه با اشاره به تلاش برای توانمندسازی دانش‌آموزان و افزایش کارایی این قشر در جامعه گفت: کیفیت هنرستان‌های فنی حرفه‌ای عسلویه مطلوب است.

[1]
 
 به گزارش “عسلویه نیوز” علی احمدی در نشست شورای آموزش و پرورش عسلویه اظهار داشت: تلاش برای توانمندسازی دانش‌آموزان و افزایش کارایی این قشر در جامعه از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است.

وی از توسعه زیرساخت‌های فنی حرفه‌ای در آموزش و پرورش عسلویه خبر داد و افزود: ما توانستیم در طی دو سال اخیر با همکاری و اهتمام بخشدار، امام جمعه، شهرداران، دهیارها و شوراهای اسلامی و انجمن اولیا و دیگر دلسوزان در منطقه با توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش و رشته‌های فنی، از رتبه آخر رده‌بندی به رتبه اول استان ارتقا پیدا کنیم.

رئیس آموزش و پرورش عسلویه با تشریح اهداف و برنامه‌های سند تحول بنیادین و با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری تصریح کرد: سند تحول بنیادین و اجرایی کردن آن، برگزاری آزمون سند تحول بنیادین و راهنمای عمل در بین فرهنگیان منطقه و همچنین برپایی جلسات متعدد برای توجیه مدیران مدارس از جمله برنامه‌های این اداره است.

احمدی خاطرنشان کرد: انتخاب معلمان پایه ششم برای شرکت در دوره‌های آموزشی، روند ساخت کلاس ششم در مدارسی که با کمبود کلاس مواجه هستند، کسب رتبه اول در ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول در استان، شروع به موقع پایگاه‌های طرح سنجش، موافقت تأسیس مدرسه خاص وابسته به حوزه علمیه و مدرسه شاهد در منطقه عسلویه و حضور تمام وقت مدیران و معاونین در مدارس در طول هفته تا پایان ثبت‌نام کامل دانش‌آموزان از جمله تلاش‌های آموزش و پرورش منطقه در راستای انجام طرح تحول بنیادین است.

رئیس کارگروه آموزش نظری ـ مهارتی منطقه عسلویه نیز مشکلات توسعه رشته‌ها و کیفیت بخشی به رشته‌های موجود و همچنین راهکارها برای رفع آنها را بیان کرد.

تاج‌الدین زارعی رفع کمبود نیروی انسانی، فضای کارگاهی، تجهیزات لازم، انجام هوشمندسازی هنرستان‌ها و پذیرفتن کارورز توسط شرکت‌ها در گذراندن دوره کارآموزی را از جمله موارد مهم برای توسعه و کیفیت بخشی رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش دانست.