- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

وزارت نفت ۱۳۵ میلیارد تومان به بزرگراه اهرم ـ برازجان ـ دیلم اختصاص داد

جانشین مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: وزارت نفت ۱۳۵ میلیارد تومان به بزرگراه اهرم ـ برازجان ـ دیلم اختصاص داد.

خبرگزاری فارس: وزارت نفت 135 میلیارد تومان به بزرگراه اهرم ـ برازجان ـ دیلم اختصاص داد

به گزارش “عسلویه نیوز” عباس دولتی‌زاده در بازدید از طرح‌های مهر ماندگار در دشتستان اظهار داشت: تکمیل طرح‌های مصوب وزارت نفت در دستور کار این سازمان قرار دارد و سرعت بخشیدن به این پروژه‌ها مهم‌ترین برنامه است.

جانشین مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از اختصاص ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع مالی وزارت نفت برای احداث بزرگراه اهرم ـ برازجان ـ گناوه ـ دیلم در استان بوشهر خبر داد و افزود: منطقه ویژه پارس به نمایندگی از وزارت نفت مسئول تامین منابع مالی این پروژه است.

دولتی‌زاده تصریح کرد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران مسئولیت تامین و پرداخت بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای انجام مطالعه طرح‌ها، ساخت و توسعه برخی پروژه‌های مصوب سفرهای استانی هیئت دولت به استان بوشهر را دارد.

وی اضافه کرد: سازمان منطقه ویژه پارس همچنین حدود ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۵۵ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای مصوب سفر مقام معظم رهبری به عسلویه اختصاص داده است.

جانشین مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: پیگیری و اطلاع از روند عملیات اجرایی پروژه‌هایی که این سازمان وظیفه تزریق منابع مالی و اعتباری آنها را به عهده دارد، از جمله اهداف سفر به مرکز و شمال استان بوشهر است.

دولتی‌زاده با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی و عملیات اجرایی بزرگراه اهرم ـ برازجان ـ گناوه ـ دیلم بیان کرد: این پروژه که به عنوان یکی از طرح‌های مهر ماندگار اعلام شده؛ نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های این استان دارد.

وی ادامه داد: ۲۱۸ میلیارد تومان کل اعتبار پروژه است که از این میزان، ۱۳۵ میلیارد تومان در تعهد وزارت نفت و ۸۳ میلیارد تومان نیز سهم وزارت راه و ترابری است.

دولتی‌زاده پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۴۰ درصد اعلام کرد و افزود: طبق برآوردهای مهندسی، پرداخت ۱۳ میلیارد تومان برای تحصیل و آزادسازی اراضی نیز به میزان اعتبار تعیین شده افزوده می‌شود.

وی یادآور شد: طبق اعلام قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) هم‌اکنون حدود ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی در طول مسیر این پروژه مشغول کار هستند و این نشان می‌دهد پروژه به طور جدی و با روند خوبی پیش می‌رود.