- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

گومز و رونالدو؛ ادامه رقابت برای آقای گلی

‘ماریو گومز’و’کریستیانو رونالدو’ پس از پایان مسابقات مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۲،هر کدام با سه گل همچنان در صدر فهرست برترین گلزنان قرار دارند.


   به گزارش سایت یوفا،در این فهرست ”ماریو منژوکیچ” از تیم کرواسی و ”آن زاگوف” از روسیه بعد از زدن سه گل از پیشتازان اولیه بودند اما تیم های هیچکدام از آنها موفق به صعود از مرحله گروهی نشدند.


گومز که در فصل گذشته ۲۶ گل در بوندس لیگا برای بایرن مونیخ زد، در یورو ۲۰۱۲ نیز برای آلمان در بازی با پرتغال و هلند موفق شد گل بزند. او در بازی یک چهارم نهایی آلمان مقابل یونان فقط ۱۰ دقیقه به میدان رفت و نتوانست گل هایش را بیشتر کند.


رونالدو نیز که در فصل گذشته ۴۰ گل برای رئال مادرید در لالیگا به ثمر رساند، هر دو گل پرتغال در جریان برد ۲ بر ۱ برابر هلند وارد دروازه حریف کرد و یک گل دیگر را به جمهوری چک زد.


در فهرست برترین گلزنان مسابقات یورو ۲۰۱۲ سه بازیکن تیم اسپانیا یعنی ژابی آلونسو، فرناندو تورس و سسک فابرگاس دو گل در کارنامه دارند و البته شانس افزودن به آنها را هم دارند.


بر اساس قوانین یوفا در صورتی که بازیکنان در شمار گل های خود یکسان باشند، جایزه کفش طلا و عنوان آقای گلی به فردی می رسد که کمک به گل های بیشتر یا زمان بازی کمتری نسبت به دیگران داشته باشد.


در شمارش تعداد گل ها، پنالتی ها محسوب نخواهند شد.