- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مرگ آخرین بازمانده از یک گونه جانوری

 

مرگ آخرین بازمانده از یک گونه جانوری

 

با مرگ آخرین بازمانده از لاک پشت‌های «جزیره پینتا»، جهان یکی دیگر از گونه‌های جانوری ارزشمند خود را از دست داد.

به گزارش ایسنا، ‌«لان سام جورج» نام لاک پشت بزرگ جثه و مسنی است که بیش از ۱۰۰ سال سن داشت و به تازگی لاشه آن در حوضچه طبیعی محل زندگی اش پیدا شده است. کارشناسان محیط زیستی می‌گویند: ظاهرا با مرگ این لاک پشت، گونه‌ آن نیز منقرض شد.

مرکز خدمات پارک ملی «گالاپاگوس» در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: علت مرگ این لاک پشت هنوز معلوم نیست و قرار است به زودی تحت آزمایش کالبد شکافی قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «فائوستو للیرنا» که مدت طولانی از «لان سام» نگهداری کرده بود، لاشه این لاک پشت را در محل زندگی‌اش در جزیره «سانتا کروز» پیدا کرد.

بنابراین گزارش، «لان سام جورج» در سال ۱۹۷۲ میلادی و درست در زمانی که تصور می‌شد گونه آن منقرض شده در جزیره پینتا پیدا شد. از آن زمان به بعد، نگهداری از این لاک پشت جزو برنامه‌های اصلی این پارک ملی بود. در بیانیه پارک ملی گالاپاگوس آمده است که این اواخر دو لاک پشت ماده از گونه لاک پشت‌های «اسپانولا» که به لحاظ ژنتیکی نزدیکترین گونه به لاک پشت‌های پینتا هستند، تا پایان عمر با «لان سام» بوده‌اند. جزایر گالاپاگوس در مسافت حدود ۱۰۰۰ کیلومتری ساحل اکوادور واقع هستند و به بهشت لاک پشت‌ها شهرت دارند.