- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

فرآوری و بسته‌بندی خرما در دشتستان مطلوب نیست

فرماندار دشتستان گفت: فرآوری و بسته‌بندی خرما در دشتستان مطلوب نیست.

خبرگزاری فارس: فرآوری و بسته‌بندی خرما در دشتستان مطلوب نیست

به گزارش “عسلویه نیوز” غلامحسین خسروی در نشست فعالان بخش کشاورزی دشتستان اظهار داشت: دولت نهم و دهم تمهیدات ارزشمندی برای رشد و توسعه کشاورزی برداشته و در سال‌های اخیر به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم.

وی افزود: دشتستان دارای بیشترین اراضی کشاورزی در سطح استان است که باید از ظرفیت موجود نهایت بهره را ببریم.

فرماندار دشتستان با تاکید بر لزوم بازاریابی مناسب برای محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: حلقه اتصال تولید و بازاریابی در بخش کشاورزی در دشتستان مناسب نیست.

خسروی تصریح کرد: باید اهرم بازاریابی در کنار تولید قرار گیرد تا دغدغه کشاورز کم شود و اگر این سیاست اجرا نشود به زمین خواهیم خورد.

وی ادامه داد: با اتصال حلقه‌های تولید و بازاریابی، کشاورز در برداشت اول عقب‌نشینی نخواهد کرد و با اطمینان خاطر به پیش می‌رود.

فرماندار دشتستان وضعیت فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی و به ویژه خرما را ضعیف اعلام کرد و افزود: ما هم در بحث فرآوری، هم بسته‌بندی و هم بازاریابی در عرصه جهانی ضعیف هستیم و این وضعیت قابل قبول نیست.

خسروی با انتقاد از کیفیت خرما در دشتستان گفت: خرماهایی که ما حاضر نیستیم آنها را بخوریم در برخی شرکت‌ها به آن آب و رنگ می‌زنند و به فروش می‌رسانند که تاثیر منفی در وضعیت خرما دارد.

فرماندار دشتستان اضافه کرد: از توزیع اعتبارات کشاورزی به صورت برش شهرستانی راضی نیستم و این سهم باید بر اساس بهره‌برداری و توانمندی‌ها توزیع شود چون میزان تولیدات کشاورزی دشتستان بدون محصولات دریایی حدود دوسوم استان است.

خسروی بیان کرد: باید از تمام امکانات و توانمندی‌های موجود برای رشد و توسعه شهرستان بهره ببریم و فرصت‌های موجود را نباید هدر دهیم.