- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تاکید بر اجرای تحریم ها علیه ایران

درحالی که سران اتحادیه اروپا در آستانه برگزاری نشست خود در لوکزامبورگ بر سر مسئله بحران بدهی ها در یورو هستند، سخنان ایشان حاکی از آن است که اروپا تصمیم دارد تحریم های برنامه ریزی شده علیه ایران را از اول ماه جولای به اجرا در بیاورد.
به گزارش بی باک به نقل از تابناک، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرده است که تحریم های برنامه ریزی شده علیه ایران، طبق برنامه اول ماه جولای به اجرا در خواهد آمد. وی در آستانه برگزاری نشست اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ به خبرنگاران گفته است: هیچ گونه بازبینی در تحریمهایی که بر سر آن توافق شده صورت نخواهد گرفت.

وی در این خصوص اظهار کرده است که: تغییری در برنامه ای که برای ۱ جولای تنظیم شده پیش نخواهد آمد و تحریم هایی که بر سر آنها توافق شده به اجرا درخواهد آمد.

از سویی لائورنت فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز این سخنان اشتون را تایید کرده است و عنوان کرده: تحریم های علیه ایران قویا به اجرا در خواهد آمد. فابیوس اظهار کرده: مواضع ما در قبال ایران مواضعی محکم است و ایران بایستی رویکرد خود را تغییر دهد.

البته وی به ادامه گفتگوها و مذاکرات تاکید کرده و گفته است: مسلما نیازمند مکذاکرات هستیم و این مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد، اما در عین حال لازم است که تحریمها اجرا شود.

پیش بینی میشود که نشست اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، حاوی دستورکاری در خصوص تصمیم ها در قبال ایران نیز باشد اما منابع دیپلماتیک عنوان کرده اند که تغییر در بحث تحریم ها دور از ذهن است.

یکی از همین منابع به خبرنگار پلاتز گفته است: در حال حاضر تعویق اجرای تحریم علیه بیمه نفت کش های ایرانی بعید به نظر میرسد. وی گفته هیچ برنامه ریزی مبنی بر این امر نشده و تاکنون هیچ یک از اعضا درخواستی مبنی بر تعلیق تحریم ها یا تعویق آن نداشته است.

اما از سویی ویلیام هیگ امروز و حین ورود به لوکزامبورگ برای نشست اتحادیه اروپا در یک رویکرد متفاوت و جهت دار، لحنی تهدید آمیز اتخاذ کرده و به خبرنگاران اعلام کرد که اگر پیشرفتی در مذاکرات هسته ای با ایران حاصل نشود، اتحادیه اروپا طی ماههای آینده تحریم ها علیه ایران را افزایش خواهد داد.

وزیر امور خارجه انگلیس، در این خصوص گفته است: ادامه دادن به این تحریم ها موضوع مهمی برای ما است. وی اظهار کرده که: هنوز برای اینکه ایران پاسخی واضح به پیشنهادات (۵ + ۱) بدهد دیر نیست، اما ایران تا کنون این اقدام را انجام نداده است.

این درحالی است که اجرای تحریم نفتی اروپا علیه بیمه نفت کش های ایرانی قرار است تا چندی دیگر به اجرا گذاشته شود. در همین حال قرار شده تا ادامه مذاکرات بین ایران و ۵ + ۱ در سطح کارشناسی در ۱۳ تیرماه در استانبول پی گیری شود.

البته نشست روزهای آینده اتحادیه اروپا در خصوص بحران یورو، که قرار است طبق برنامه برای تصمیم گیریهای اساسی در این خصوص همراه باشد، مشخص خواهد ساخت که اتحادیه اروپا تا چه حد توان ادامه و یا تشدید تحریم ها علیه ایران را خواهد داشت.