- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

قیمت واقعی مرغ فردا اعلام می‌شود

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران گفت: امشب قیمت آنالیز مرغ بر اساس قیمت نهاده را مشخص و فردا قیمت واقعی مرغ را اعلام خواهیم کرد و قطعا باید قیمت فعلی کاهش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، نعمت‌الله ترکی با اشاره به نتیجه جلسه تنظیم بازار امروز که با حضور نمایندگان و روسای اتحادیه و اصناف تهران در معاونت برنامه‌ریزی استانداری برگزار شد، گفت: جلسه تنظیم بازار به صورت هفتگی برگزار می‌شود که در جلسه امروز موضوع افزایش قیمت چندین کالا مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: قیمت کالاهایی که نسبت به ماه گذشته و هفته‌های گذشته افزایش پیدا کرده مشخص و بررسی شد. از جمله کالاهایی همانند خرما، میوه‌هایی همانند زرد‌آلو، گیلاس، علی‌رغم اینکه جز سبد تنظیم بازار محسوب نمی‌شوند، اما افزایش قیمت داشتند، در این جلسه مطرح و بررسی شد.

تعیین تکلیف بازرسی شهر تهران تا پایان هفته در کارگروه ویژه

ترکی در ادامه گفت: در این جلسه مقرر شد مسئولین حوزه نظارت و بازرسی تا پایان هفته جاری نشستی را با اصناف و اتحادیه و حوزه بازرسی صنعت و معدن و تجارت کارگروهی را تشکیل دهند تا تکلیف بازرسی شهر تهران در همه اصناف و اتحادیه‌ها و وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص کند.

وی تصریح کرد: این بازرسان در هفته مناطق ۲۲ گانه تهران موظفند بحث‌های نظارتی را در دستور کار قرار دهند. همچنین تعداد بازرسان، مشخصات آنها از جمله داشتن کارت شناسایی و استفاده از بازرسین افتخاری جزء دستور کار این کارگروه نظارتی است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران خاطر نشان کرد: از شنبه آینده کار نظارتی بازرسان شروع می‌شود، چرا که در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و این نظارت بر عملکرد قیمت‌ها و کیفیت باید به صورت روزانه انجام شود.

وی اظهار کرد: عمده‌ترین مسئولیت این ناظران نظارت بر قیمت‌هاست تا افزایش قیمت در کالاها رخ ندهد و شرح وظایف آنها در کارگروه ابلاغ خواهد شد.

ترکی همچنین از بررسی افزایش قیمت مرغ در جلسه تنظیم بازار امروز خبر داد و گفت: اتحادیه مرغ‌داران اظهار می‌کند علت افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر ناشی از افزایش قیمت نهاد‌ه‌های دامی است. این در حالی است که افزایش قیمت‌های فعلی در بازار، افزایش کاذبی است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران در توضیح بیشتر گفت: اگر چهار ماه پیش قیمت مرغ به فرض پنج هزار و ۱۰۰ تومان بوده، قیمت نهاده نیز به همین نرخ بوده است. سئوال اینجاست که نهاده‌ها چند درصد افزایش قیمت داشته‌اند که قیمت مرغ به این صورت بالا رفته است.

وی با بیان اینکه هدف ما کاهش قیمت مرغ در بازار مصرف است، ادامه داد: حدود ۹۰ درصد از نهاده‌ای که بر قیمت مرغ تاثیرگذار است، جو و کنجاله سویا است و مقرر شد پس از جلسه امشب اگر به این نتیجه برسیم که اتحادیه‌ و یا تولیدکننده‌ای خودسرانه قیمت را افزایش داده است، برخورد می‌کنیم چرا که باید بر اساس جدول آنالیز قیمت نرخ‌های بازار مشخص شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران درباره اظهارات اتحادیه‌هایی که عنوان کرده‌اند نهاده ندارند، پاسخ داد: در حال حاضر حدود ۷۰ هزار تن نهاده خریداری شده و سه هزار و ۸۰۰ تن نهاده در شهر تهران توسط شرکت پشتیبانی امور دام در حال توزیع است، لذا هر کدام از تولیدکنندگان و اتحادیه‌های مرغداران نیازمند هستند، می‌توانند با نرخ مصوب وزارت صنعت و معدن و تجارت نهاده مورد نیاز را تامین کنند.

وی با تاکید بر اینکه ستاد تنظیم بازار با جدیت بحث افزایش قیمت مرغ را پیگیری می‌کند، گفت: هفته آینده قیمت واقعی مرغ را تعیین و اعلام می‌‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران گفت: شرکت پشتیبانی امور دام استان، پنج هزار و ۵۰۰ تن نیاز بازار را برای ماه مبارک رمضان ذخیره‌سازی خواهد کرد.

به گفته ترکی بر اساس گزارشات جهاد کشاورزی، استان تهران هیچ‌گونه کمبودی در بحث تولید مرغ ندارد.

وی افزایش فعلی قیمت مرغ را گران‌فروشی عنوان کرد و گفت: امشب قیمت آنالیز مرغ بر اساس قیمت نهاده را مشخص می‌کنیم و فردا قیمت واقعی مرغ را اعلام خواهیم کرد و قطعا باید قیمت فعلی کاهش پیدا کند و به هیچ عنوان افزایش قیمت به ویژه در ماه رمضان نخواهیم داشت، مگر اینکه اتحادیه و یا تولیدکننده‌ای بر اساس دلایل قانع‌کننده افزایش قیمت مرغ را ثابت کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، همچنین حسین نظری ـ رییس اتحادیه نانوایان تهران نیز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران گفت: کیفیت نان بسیار بالاست و هیچ‌گونه کم‌فروشی در نانوایی‌ها نداریم.

وی افزود: در حال حاضر کیفیت آرد و نان که در نانوایی‌ها توزیع و پخت می‌شود، بالا است.

وی همچنین از ایجاد سامانه جدید خبر داد که شهروندان می‌توانند از طریق پیامک کیفیت نان را به اتحادیه نانوایی تهران ارسال کنند و با کدی که برای آنها در نظر گرفته می‌شود، به نانوایان نمره بدهند.