- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تمام کتب آموزشی محتوایی دینی خواهند گرفت

رئیس آموزش و پرورش آبپخش گفت: با اجرای طرح تحول بنیادین، تمام کتب آموزشی محتوایی دینی خواهند گرفت.

خبرگزاری فارس: تمام کتب آموزشی محتوایی دینی خواهند گرفت

به گزارش “عسلویه نیوز” محمود انتظامی عصر امروز در نشست بررسی طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان آبپخش اظهار داشت: معلمان مسئولیت انتقال فضائل اخلاقی به افراد جامعه را بر عهده دارند و باید با تمام تلاش این مسئولیت خطیر را به نحو مطلوب به انجام برسانند.

رئیس آموزش و پرورش آبپخش اجرای طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را انقلابی بزرگ در سیستم آموزشی کشور دانست و خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انقلابی بزرگ در نظام آموزشی ایران اسلامی محسوب می‌شود و برون‌رفت از چالش‌ها و مشکلات آموزش و پرورش است.

وی یادآور شد: اجرای صحیح و دقیق این طرح موجب رشد و تعالی آموزش و پرورش خواهد شد و در این برهه حساس که در حال فراهم آوردن مقدمات اجرای این طرح هستیم باید تمامی مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در این راستا همکاری و همراهی محسوس داشته باشند.

انتظامی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های اداره آموزش و پرورش آبپخش به منظور اجرای این طرح عنوان کرد: ذر مجموعه اداره آموزش و پرورش آبپخش برنامه‌ریزی گسترده‌ای به منظور اجرای طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صورت گرفته است و آمادگی کامل به منظور اجرای هرچه مطلوب‌تر این طرح را داریم.

این مسئول بیان داشت: در اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش شاهد تغییر کلی در محتوای کتب درسی خواهیم بود و تمام کتب آموزشی محتوایی دینی خواهند گرفت.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبپخش تصریح کرد: ایران اسلامی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های علمی فراوانی داشته و گسترش معنویت یکی از مسائل مهمی است که در کشور ضروری است و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ما را به این مسیر هدایت می‌کند.

انتظامی با اشاره به تعطیلی دو مدرسه راهنمایی در شهر آبپخش ابراز داشت: مدارس راهنمایی دخترانه عصمت در شهرک درواهی و مدرسه راهنمایی استقلال در شهرک قلایی به دلیل کاهش جمعیت دانش‌آموزی در سال تحصیلی آتی منحل خواهند شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبپخش عنوان کرد: تنها مساله‌ای که از انحلال این دو مساله جلوگیری می‌کند تنظیم جمعیت دانش‌آموزی است و تلاش خود را در این راستا به کار می‌گیریم.