- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مدارس زیر ۴۰ نفر دانش‌آموز ادغام می‌شوند

معاون آموزش و پرورش دشتستان گفت: مدارس زیر ۴۰ نفر دانش‌آموز در مدارس دیگر ادغام می‌شوند.

خبرگزاری فارس: مدارس زیر 40 نفر دانش‌آموز ادغام می‌شوند

به گزارش “عسلویه نیوز” حسین بازیار عصر امروز در نشست بررسی طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان آبپخش، اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه راه عرصه تعلیم و تربیت است که با زحمات بسیار در پایان سال ۸۹ به جمع‌بندی نهایی رسید.

معاون آموزش و پرورش شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: این سند هم تحول مدنظر مقام معظم رهبری را به دنبال دارد و هم حرکتی برای برون‌رفت از مقطع‌نگری و تلاش‌های مرحله‌ای در این حیطه است.

بازیار اذعان داشت: لازمه توسعه کشور داشتن آموزش و پرورش قوی است و هنر آموزش و پرورش تبدیل افراد جامعه به انسان‌های سالم، بالنده، مسئولیت‌پذیر و پویا و از طرف دیگر رفع نیازمندی نیروی انسانی در کشور است که با تربیت‌یافتگان آن تأمین می شود.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش با زندگی پیوند خورده و هر چه زندگی‌ها پیچیده‌تر می‌شود، لزوم داشتن آموزش و پرورشی پویا نمودارتر و ضرورت آن ملموس‌تر می‌شود.

این مسئول با اشاره به ضرورت همکاری مسئولان برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش بیان داشت: این اداره از اساسی‌ترین نهادهای اجتماعی است و عملکرد دیگر نهادهای اجتماعی به فعالیت آن پیوند خورده و به همین دلیل همگان باید در روند برنامه‌های این نهاد همکاری داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان دشتستان گفت: کمال انسان در تربیت وی است و آموزش و پرورش باید نسل آینده را با تربیت دینی آشنا سازد و تحکیم مبانی دینی را آموزش دهد.

بازیار در این نشست تصریح کرد: حداقل جمعیت مدارس بر اساس قانون سراسری است و طبق این قانون مدارسی که جمعیت دانش‌آموزی آنها زیر ۴۰ نفر است، طبق قانون باید با سایر مدارس ادغام شود.

وی در پاسخ به برخی مطالب مطرح در این نشست اذعان داشت: رفع مشکلات آموزش و پرورش آبپخش از اهداف اساسی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان است و از تمام توان در این راستا بهره برده‌ایم.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان دشتستان گفت: در راستای استقلال اداره آموزش و پرورش آبپخش تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.