- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مستند سیراف با ۳۰میلیون تومان اعتبار ساخته می شود

فرماندار شهرستان کنگان از فراهم شدن مقدمات کار برای ساخت فیلم مستند سیراف با ۳۰میلیون توان اعتبار خبر داد.

پس از نشستی که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی استان انجام شد، یزدان شناس به خبرنگاران گفت: مقررشد که سازمان میراث فرهنگی استان تا قبل از پایان سال آثار قدیمی سیراف مانند: مسجد جامع ، منزل امام حسن بصری و بازار قدیمی این شهر را حصار کشی کنند.
وی در ادامه با اشاره به مصوبه دوم این نشست گفت: طبق توافقی که داشتیم، مصوب شد تا فیلمی مستند در ارتباط با سیراف تهیه شود.
این مسئول ادامه داد:طی این مصوبه، سازمان میراث فرهنگی را مامور تهیه مستندی از بندر سیراف کردیم که برای این کار باید از کارگردان متخصص و مشهور کشوری استفاده شود و طی آن فیلمی تحت عنوان مستند سیراف ساخته شود.
یزدان شناس گفت:مصوبه مذکور برای حفظ همیشگی و ماندگاری آثار تاریخی بندر سیراف است که اعتبار اختصاص یافته برای این کار ۳۰ میلیون تومان است، ضمن اینکه قرار شد در کوتاه ترین زمان این مستند تهیه گردد.
فرماندار شهرستان کنگان با بیان موضوع سوم مصوب شده در این نشست، خاطرنشان کرد: موزه فعلی سیراف که در حال استفاده است به عنوان مرکز مطالعات باستان شناسی سیراف( در آینده) مورد استفاده قرار بگیرد.
وی افزود: قرار شد تمام اسناد و کتب مربوط به سیراف را در این محل جمع آوری کنند.
فرماندار کنگان در خصوص تصویب اعتبار یک میلیارد تومانی برای بازسازی قلعه نصوری سیراف خاطرنشان کرد:در این راستا تعریف پروژه انجام شد و مقرر گشت که این امر با حضور ۷۰ ، ۸۰ کارگر در چند شیفت به انجام برسد و این قلعه به موزه تبدیل شود.
یزدان شناس در پایان یاداور شد: این موزه تا دهه فجر سال جاری افتتاح می گردد.
گفتنی است که در این نشست برخی مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.