- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

نفتکش های ایرانی چگونه تحریم ها را دور می زنند؟

رویترز با انتشار گزارشی، به شیوه دور زدن تحریم ها توسط نفتکش های ایران همزمان با نزدیک شدن به زمان آغاز تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران پرداخت.

به گزارش عصر ایران ، در این مطلب آمده است: ایران نام های جدید انگلیسی بر نفتکش های خود گذاشته و پرچم های بسیاری از این شناورهای حمل نفت را تغییر داده است.

به عنوان مثال نفتکش های ایرانی “هراز” به “فریدم”، “نیسا” به “تروث”و “سیما” به “بلوسام” تغییر نام داده اند.

همچنین حداقل یک سوم از نفتکش های تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران، در جزایر تووالو (کشوری ۱۲ هزار نفری واقع اقیانوس آرام) و تانزانیا ثبت شده اند.

قبلا، این نفتکش ها در جزایر مالت (واقع دریای مدیترانه و بخشی از اروپا ) و قبرس ثبت شده بودند و پرچم این دو کشور را داشتند.

شرکت ملی نفتکش ایران در فهرست تحریم های سازمان ملل متحد قرار ندارد اما با اعمال فشارهای اتحادیه اروپا، مالت و قبرس برافراشتن پرچم های خود بر فراز نفتکش های ایرانی را متوقف کردند.

هم اکنون حداقل ۱۱ نفتکش از مجموع ۳۹ نفتکش تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران پرچم های تووالو و دو نفتکش دیگر هم پرچم تانزانیا را بر شناورهای خود دارند.

قرار است از ابتدای ماه آینده میلادی (ژوئیه) تحریم های اتحادیه اروپا علیه واردات نفت خام ایران اجرایی شود.

براساس متن منتشر شده در سایت ویکی پدیا، تووالو ، مجمع الجزایری واقع در اقیانوس آرام و پایتخت آن فونافوتی است. این مجمع الجزایر بین دو قاره آمریکا و اقیانوسیه قرار دارد ولی به اقیانوسیه نزدیک تر است.

تووالو از نظر مساحت پس از واتیکان، موناکو و ناورو، کوچکترین کشور جهان است.
این کشور ۲۶ کیلومتر مربع مساحت و ۱۲ هزار نفر نیز جمعیت دارد.

موقعیت کشور تووالو