- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

خبازان پیش از صدور پروانه کسب، گواهی مهارت فنی می‌گیرند

رئیس کمیته تعزیرات آرد و نان شهرستان دشتستان گفت: به منظور ارتقای نانوایی‌ها، خبازان پیش از صدور پروانه کسب، گواهی مهارت فنی می‌گیرند.

خبرگزاری فارس: خبازان پیش از صدور پروانه کسب، گواهی مهارت فنی می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حیدر دانافرد شامگاه دوشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: توجه به حقوق و خواسته‌های مردم از رویکردها و اهداف مهمی است که تمام مدیران اجرایی شهرستان دشتستان به آن توجه دارند.

رئیس کمیته تعزیرات آرد و نان شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: کیفیت نان از مسائل مهمی است که در استان بوشهر توجه خاصی به آن وجود دارد و به تبع مسئولان استانی، در شهرستان دشتستان هم به طور ویژه و خاص به این مساله می‌نگریم و برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

دانافرد بهداشت را یکی از مهم‌ترین نیازهای جوامع انسانی دانست و اذعان کرد: رعایت بهداشت از مهم‌ترین مسائلی است که کمیته تعزیرات آرد و نان شهرستان دشتستان به آن توجه دارند.

وی در همین راستا اضافه کرد: هفت واحد نانوایی به دلیل مشکلات و کاستی‌های متعدد و رعایت نکردن موارد بهداشتی در دشتستان تعطیل شدند.

این مسئول در تشریح این مسئله بیان کرد: در پی نظارت و بررسی‌های لازم چهار واحد نانوایی درشهر برازجان، دو واحد در شهر وحدتیه و یک واحد نیز در روستای دهرود سفلی تعطیل شد.

رئیس کمیته تعزیرات آرد و نان شهرستان دشتستان عنوان کرد: تعطیلی این واحدها تا زمان برطرف کردن کمبودها و مشکلات و تایید کتبی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان ادامه خواهد داشت.

دانافرد با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت نان بیان کرد: افزایش کیفیت نان و نظارت بیشتر بر نانوایی‌ها برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر در این حوزه به‌ ویژه با توجه به افزایش قیمت نان ضروری است.

وی تصریح کرد: همه مراحل تولید گندم، آرد و نان شهرستان هم از لحاظ بهداشتی و هم کیفی با همکاری دستگاه‌های مرتبط باید تحت نظارت و کنترل جدی باشد.

دانافرد یادآور شد: در جلسه اخیر کمیسیون آرد و نان شهرستان، اخذ گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای خبازی پیش از صدور پروانه کسب، بررسی میزان گندم تحویلی و ضایعات آن به کارخانه‌های آرد برازجان و همچنین درجه‌بندی واحدهای خبازی مصوب شد.