- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و دینی ضروری است

امام جمعه عسلویه گفت: کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و دینی ضروری است.امام جمعه عسلویه [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: اسلام کامل‌ترین دین در بین تمام ادیان الهی است و عمل به دستورات اسلام و قرآن رمز سربلندی است.

امام جمعه شهرستان عسلویه، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ماه عبادت و بندگی خدا را به نمازگزاران تبریک گفت و افزود: آرزو می‌کنیم مسلمانان بتوانند با روزه‌داری و دعا و نیایش از برکات این ماه بهره‌مند شوند.

هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: به فرموده پیامبر اسلام(ص)” خدا  پنج خصلت به امت من عطا کرد که به امت هیچ پیامبری نداده” که اهمیت زیادی دارند.

وی بیان کرد: نظر کردن خداوند به سوی بنده در شب اول ماه رمضان و خوشبو شدن بوی بد دهان آنهایی که برای خدا شب زنده‌داری می‌کنند و همچنین استغفار ملایکه برای ایشان در شب و روز ماه رمضان از این خصلت‌هاست.

امام جمعه عسلویه اضافه کرد: به فرموده پیامبر اسلام، ” خداوند بهشت خویش را برای مومنان روزه‌دار آراسته می‌کند و شب آخر ماه رمضان همه بندگان را می‌آمرزد و این پاداش روزه‌داری آنان است”.

هاشمی‌نژاد با آرزوی فرج امام زمان(عج) اظهار داشت: امام زمان(عج) فرموده ” تمام خواسته‌های خود را از ما اهل بیت(ع) بخواهید”، اما متاسفانه ما غافل هستیم و خواسته‌های خود را در خانه این و آن می‌بریم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قوه قضاییه گفت: معظم‌له فرمودند “باید بر عملکرد قضات نظارت کرد و این نظارت‌ها باید به گونه‌ای جدی و گسترده باشد”.

هاشمی‌نژاد افزود: بنده در جلسه معارفه رئیس دادگستری شهرستان عسلویه به مدیر کل دادگستری استان و عزیزان قضایی با استناد به این سخن مقام معظم رهبری تاکید کردم که در انتخاب افراد و نظارت بر عملکرد آنها دقت کافی صورت گیرد.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری همچنین بر افزایش جلسات مشترک سران سه قوه با فاصله زمانی کمتر تاکید فرمودند و به بیان رهبری” این جلسات باعث پیشرفت امور و باز شدن گره مشکلات می‌شود”.

امام جمعه عسلویه در ادامه به شش تیر سالروز سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: شش تیرماه ۶۰ سالروز سوءقصد به جان رهبر معظم انقلاب توسط منافقین کوردل بود که لطف خدا شامل حال این ملت شد و ایشان به سلک جانبازان انقلاب اسلامی درآمد.

هاشمی‌نژاد بیان کرد: حادثه ششم تیر و عدم حضور رهبر انقلاب در جلسه هفتم تیر باعث شد که ایشان بمانند تا امروز به عنوان جانشین صالح حضرت امام(ره)، کشتی انقلاب و نظام اسلامی را هدایت و رهبری کنند.

وی با اشاره به واقعه هفتم تیر و سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان اظهار داشت: این حادثه ضایعه دردناک برای نظام بود و البته چهره واقعی منافقان را روشن کرد.

امام جمعه عسلویه در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی در جامعه گفت: کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و دینی ضروری است و متولیان فرهنگی باید به این مسئله دقت کنند.