- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

گوگل کیو؛ حمله Google Play با محتوای چند رسانه ای به خانه شما

که قبل از شروع کنفرانس هم در فروشگاه گوگل پلی قرار گرفته بود، یک جعبه پخش مستقیم ‫(‬استریم‫)‬ از روی سرویس کلود گوگل است. در واقع آن را می توان اولین مدیا پلیر استریم اجتماعی دانست.‬ به عبارت دیگر، می توان گفت نکسوس کیو، همان گوگل پلی در خانه شما است‫.‬ یک توپ کوچک مشکی رنگ که نورهای رنگی مختلفی داشته و نوار رنگی جذابی هم در کمربند میانی آن دیده می شود‫.‬ اما واقعا کابرد و شیوه عملکرد آن چیست؟ 

[1]
این توپ یک ابزار جانبی اندرویدی است. شما می توانید از طریق بلوتوث و با تبلت ها و اسمارت فون های اندرویدی تان آن را کنترل کنید. نکسوس کیو تمام محتوای خود را از اینترنت و از طریق شبکه وای فای خانه دریافت می کند و آنگاه شما می توانید این محتوا را با دستگاه اندرویدی تان کنترل کنید. البته این محتوا را هم تنها از سرویس های گوگل دریافت خواهد کرد: گوگل پلی، گوگل میوزیک یا یوتیوب. این ابزار به تلویوزیون اچ دی، سیستم صوتی خانگی شما یا مستقیما به اسپیکر متصل خواهد شد. 
این محصول بر پایه دو نگاه تولید شده. اول اینکه به صورت کروی طراحی شده است، زیرا گوگل فکر می کند که موسیقی هم می تواند بازخورد و تجربه بصری داشته باشد. و دیگر اینکه بهتر است شنیدن موسیقی یک تجربه شخصی و قرنطینه شده نباشد. و اینجا است که بخش اجتماعی این ابزار خود را نشان می دهد. گوگل می خواهد به شما امکان دور هم جمع شدن و تهیه یک لیست پخش موسیقی یا ویدیو در جمع دوستانه تان را بدهد. 
نکسوس کیو در واقع بازسازی نسبتا کامل پروژه استریم Tungsten است که در کنفرانس Google I‪/‬O سال گذشته معرفی شده بود. Tungsten در واقع یک سخت افزار انتزاعی و کانسپت بود که قرار بود یک ابزار چندرسانه ای در همه اتاق های خانه باشد. و اکنون گوگل نقشه جامعی برای دنیای سرگرمی خانگی تان دارد. 
نکسوس کیو یک آمپلی فایر داخلی ۲۵ وات هم دارد که به راحتی از پس کار با دو اسپیکر کوچک بر می آید. این ابزار استریم محتوای تحت کلود، اندازه کوچکی هم دارد: قطر ۱۱‪.‬۸ سانتی متری و وزنی در حد ۹۰۰ گرم. این توپ کوچک یک گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد. 
و آخرین نکته هم اینکه نکسوس کیو از هم اکنون با قیمت ۲۹۹ دلار قابل پیش خرید است و طی دو تا سه هفته آینده برای خریداران عرضه می گردد.