- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

کاهش ۱۶ درصدی داوطلبان ورود به دانشگاه در جم

رئیس آموزش و پرورش جم گفت: تعداد شرکت‌کنندگان کنکور در جم ۱۶ درصد کاهش یافته است.

خبرگزاری فارس: کاهش 16 درصدی داوطلبان ورود به دانشگاه در جم

به گزارش “عسلویه نیوز”  حسین اسکندری شامگاه چهارشنبه در نشست مسئولان جم اظهار داشت: آموزش و پرورش یک نهاد تاثیرگذار است و تقویت این نهاد در جامعه امری لازم و ضروری است و باید در رشد این نهاد اهتمام ورزیم.

وی افزود: کیفیت بخشی به سطح تحصیل دانش‌آموزان از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره است که در سایه همکاری همه مسئولان محقق می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش جم با اشاره به اهمیت کنکور خاطرنشان کرد: رقابت علمی و مهم کنکور از دغدغه‌های همیشگی دانش‌آموزان و والدین است که باید نسبت به موفقیت دانش‌آموزان شهرستان در این رقابت اهتمام ورزیم.

اسکندری تصریح کرد: از یک‌ماه قبل جلسات کنکور در شهرستان شروع شده و مکاتبات و پیگیری‌های لازم در این زمینه نیز انجام شده و آمادگی لازم برای برگزاری هرچه بهتر کنکور در شهرستان را داریم.

وی از کاهش ۱۶ درصدی داوطلبان ورود به دانشگاه در جم خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته در گروه‌های پنج‌گانه (علوم ریاضی و فنی، هنر، علوم تجربی، زبان‌های خارجی و علوم انسانی) تعداد ۱۲۲۶ نفر شامل ۷۳۸ نفر زن و ۴۸۸ نفر مرد شرکت‌کننده داشیم که این آمار به ۱۰۲۷ نفر شامل ۶۱۵ نفر زن و ۴۱۲ نفر مرد تقلیل پیدا کرده است.

اسکندری گفت: این آمار نشان از کاهش حدود ۱۶ درصدی آمار شرکت‌کنندگان نسبت به کنکور سال قبل دارد.

وی یادآور شد: امسال به یاری خداوند متعال آزمون سراسری۱۳۹۱ در دو حوزه امتحانی دبیرستان غیر انتفاعی امام خمینی (مرد) و دبیرستان هاجر (زن) واقع در شهرک توحید و به مدت سه روز در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.