- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

فرهنگ نماز امنیت و آرامش جامعه را تضمین می‌کند

فرماندار جم گفت: گسترش فرهنگ نماز، امنیت و آرامش جامعه را تضمین می‌کند.

خبرگزاری فارس: فرهنگ نماز امنیت و آرامش جامعه را تضمین می‌کند

به گزارش “عسلویه نیوز” خلیل عبداللهی شامگاه چهارشنبه در مراسم معارفه مسئولان ستاد اقامه نماز شهرستان جم اظهار داشت: دولت نهم و دهم در توسعه زیرساخت‌های مذهبی و دینی اهتمام خاصی داشته و در سال‌های اخیر در این مسیر تلاش ویژه‌ای انجام شده است.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ نماز، امنیت و آرامش جامعه را تضمین می‌کند افزود: اقامه صحیح و توجه همزمان به قالب و روح نماز کلیدی‌ترین عنصر برای اصلاح فرد و جامعه است.

فرماندار جم خاطرنشان کرد: نشانه‌های اسلامی به ویژه نماز باید در بخش‌های مختلف جامعه اسلامی آشکار و عیان باشند و در همه امور نیز باید رعایت شود.

عبداللهی گسترش نماز صحیح در جامعه را موجب آرامش فردی و درونی انسان و همچنین امنیت و آرامش جامعه برشمرد و تأکید کرد: نماز صحیح نمازی است که جسم و روح آن کامل باشد.

فرماندار جم خاطرنشان کرد: از آنجا که نماز مقصد اعلای انسان و حرکت به سمت قله کمال است، رسیدن به خدا و تجلی بخشیدن به اسمای الهی در زندگی فردی و اجتماعی همه انسان‌ها در نماز خلاصه می‌شود.

امام جمعه شهرستان جم نیز نماز بدون روح را کم‌اثر خواند و اظهار داشت: قالب و شکل نماز در واقع متناسب با روح آن تنظیم شده است و ترویج نماز به ویژه در میان جوانان حتما باید کامل بودن شکل و روح نماز مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محمد گنجی افزود: در چند سال اخیر در شهرستان جم تلاش موثری برای گسترش فرهنگ نماز انجام گرفته که باید تداوم یابد.

حجت‌الاسلام محمد خوشنود رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر نیز آموزش در مدارس و نهادها و مکان‌های مذهبی را کافی ندانست و بیان کرد: تعامل بین ستاد و آموزش و پرورش حل مشکلات آموزشی است.