- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

۱٫۳ میلیون نخل آبپخش ۲ بار در تابستان آبیاری می‌شوند

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: بیش از ۱٫۳ میلیون نخل آبپخش در فصل تابستان امسال دو بار آبیاری می‌شوند.

خبرگزاری فارس: 1.3 میلیون نخل آبپخش 2 بار در تابستان آبیاری می‌شوند

سید مهدی موسوی امروز در گفت‌وگو با “عسلویه نیوز” اظهار داشت: آبیاری از مهم‌ترین مسائل و شاخصه‌ها در بهبود وضعیت کشاورزی است و کشاورزان همواره به این مهم توجه دارند و دقت و نظارت خاصی بر وضعیت آبیاری دارند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطر نشان کرد: بهبود وضعیت آبیاری از مسائلی است که این شرکت همواره بر آن توجه داشته و با نظارت دقیق بر روند آبیاری همواره برای تحقق آن تلاش کرده است.

موسوی ابراز داشت: دور اول آبیاری در سال ۹۱ از نیمه اردیبهشت‌ماه شروع شده و برای نظارت هر چه دقیق‌تر بر روند اجرای این طرح شاهد فعالیت ۲۴ ساعته پرسنل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر و شبکه آبیاری آبپخش هستیم.

وی با تاکید بر لزوم تداوم روند نظارتی بر روند آبیاری دور اول نخیلات اضافه کرد: دور اول آبیاری نخیلات در سال جاری که از نیمه اردیبهشت‌ماه آغاز شده تاکنون وضعیتی مطلوب داشته و با تداوم نظارت در روند آبیاری نخیلات شاهد اتمام آن به نحو مطلوب خواهیم بود.

این مسئول اذعان داشت: برنامه‌ریزی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر بر مبنای آبیاری دو مرحله‌ای نخیلات در فصل تابستان است و به طور قطع به محض پایان دور اول آبیاری نخیلات شاهد شروع دور دوم فرآیند آبیاری در منطقه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه دور سوم آبیاری نخیلات منطقه آبپخش پس از برداشت محصول صورت می‌پذیرد عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دور سوم آبیاری نخیلات پس از برداشت محصولات خرما شروع می‌شود.

موسوی ادامه داد: سرعت آبیاری نخیلات شبکه آبیاری آبپخش مطلوب است و شاهد آبیاری نخیلات این منطقه با سرعت ۸ هزار لیتر بر ثانیه هستیم.