- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آلمان – ایتالیا؛ جنگ متحدین در ورشو

دیدار آلمان و ایتالیا در شرایطی امشب برگزار خواهد شد که دو تیم به عنوان پرافتخارترین تیم‌های جهان بازی‌های به یادماندنی زیادی مقابل هم برگزار کرده‌اند.



  جدال سنتی که دو تیم پرافتخار فوتبال جهان را رودرروی هم قرار خواهد داد تا بار دیگر یکی از باکیفیت‌ترین تورنمنت‌های فوتبال دنیا شاهد نبرد “منشافت” و “لاجوردی‌پوشان” باشد. 


دیدار امشب ایتالیا و آلمان می‌تواند یادآور خاطرات بسیاری از نبردهای دو تیم متحد در جنگ جهانی باشد.


آلمان در سال ۱۹۳۹ با حمله به خاک لهستان و بمباران ورشو آغازگر جنگ جهانی دوم بود و با اتحاد هیتلر و موسولینی، لهستان و بسیاری از کشورهای درگیر مورد نزاع قرار گرفتند.


حالا پس از گذشت ۷۳ سال بار دیگر آلمان و ایتالیا دو متحد سابق، در خاک لهستان و در ورشو با یکدیگر ملاقات خواهند کرد اما این‌بار رودروی هم و هر یک برای پیروزی بر دیگری وارد میدان خواهند شد.


ژرمن‌ها که همواره به عنوان مدعیان بالقوه هر جامی محسوب می‌شوند، جام ملت‌های ۲۰۱۲ را مقتدرانه آغاز کردند تا در مرحله نیمه نهایی به مصاف ایتالیا بروند.


ژرمن‌ها پرافتخارترین تیم اروپا محسوب می‌شوند که ۳ عنوان قهرمانی قاره سبز و سه عنوان قهرمانی جام جهانی را یدک می‌کشند.


تیم ملی آلمان به عنوان مظهر نظم و دیسیپلین در فوتبال جهان شناخته می‌شود.


البته ژرمن‌ها پس از حضور یورگن کلینزمن و سرمربی‌گری یوآخیم لو ظرافت و خلاقیت را در کنار نظم تیمی بیشتر در معرض نمایش گذاشتند و بدون شک یکی از چشم‌نوازترین بازی‌ها را در سطح ملی ارائه می‌کند. آن‌ها در ۶ دیدار اخیر خود با ایتالیا در جام جهانی و یورو نتوانستند پیروز شوند.


در مقابل ایتالیای تکنیکی که همواره بازیکنانش با احساس و هیجان بیشتری به بازی پرداخته‌اند گام در نبرد ورشو خواهند گذاشت. آن‌‌ها پیروزی‌های ارزشمندی را مقابل ژرمن‌ها در مسابقات رسمی بدست آورده‌اند.


آتزوری در ادوار مسابقات یورو درخشش جام جهانی را به هیچ عنوان نداشته و آن‌ها تنها یک بار و در شرایطی که میزبان بودند (سال ۱۹۶۸) قهرمان اروپا شده‌اند.


ایتالیا پس از جام جهانی ۲۰۰۶ دچار افت محسوسی شد و حذف در یورو ۲۰۰۸ و عملکرد نه‌چندان موفق در جام جهانی ۲۰۱۰، گویای دوران افول لاجوردی‌پوشان است.


در شرایط فعلی آتزوری با هدایت پراندلی با غلبه بر انگلیس بار دیگر خود را به عنوان مدعی مطرح کرده و پیشرفت پلکانی این تیم را کاملا می‌توان در نتایج این تیم دوست‌داشتنی مشاهده کرد.


بدون شک یکی از بازی‌های بیادماندنی دو تیم، جام جهانی ۲۰۰۶ در خاک آلمان است که تلاش آن‌ها در وقت‌های معمول بازی بدون گل به پایان رسید اما در وقت‌های اضافه ایتالیایی‌ها با گلزنی گروسو و آلکس دل‌پیرو در نهایت هم‌تیمی‌های بالاک را از رسیدن به فینال باز داشتند و ایتالیا با حضور در بازی نهایی قهرمان جهان شد.


 


گلزنی دل‌پیرو در دیدار مقابل آلمان در جام جهانی ۲۰۰۶


نبرد ایتالیا و آلمان در مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۷۰ هم یکی از جذاب‌ترین جدال دو تیم است.در این دوره که مکزیک میزبانی مسابقات را به همراه داشت، آلمان و ایتالیا در وقت‌های معمول به تساوی یک بر یک رسیدند.


در آن زمان بازیکنان بزرگی در ترکیب دو تیم حضور داشتند. بازیکنانی نظیر ریورا، فاکتی و لوئیجی ریوا در ایتالیا و سب مایر، بکن‌باوئر و گرد مولر در ترکیب ژرمن‌ها نقش‌آفرین بودند.


آتزوری در این دیدار با گلزنی بونین‌سنا در دقیقه ۸ جلو بود اما در دقیقه ۹۰ اشنلینگر بازی را به تساوی کشاند تا وقت‌های اضافی قهرمان را مشخص کند.


در وقت‌های اضافی نیز این جدال حساس ادامه داشت، ابتدا گرد مولر ژرمن‌ها را در دقیقه ۹۴ پیش انداخت اما بورگنیش در دقیقه ۹۸ گل تساوی ایتالیا را زد. اما ریوا در دقیقه ۱۰۴ گل سوم ایتالیا را به ثمر رساند و باز هم گرد مولر با گلزنی خود در دقیقه ۱۱۰ کار را به تساوی کشاند. گلزنی بمب‌افکن ژرمن‌ها چندان دوام نداشت تا اینکه در فاصله تنها یک دقیقه ریورا در دقیقه ۱۱۱ پیروزی را برای لاجوردی‌پوشان به ارمغان آورد و ایتالیا به فینال رسید.


 


جام جهانی ۱۹۸۲ دیگر بازی آلمان و ایتالیا محسوب می‌شود اما این ‌بار رویارویی دو تیم در فینال این پیکارها بود.


ایتالیا در این بازی موفق شد آلمان قدرتمند را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد تا سومین قهرمانی جام جهانی خود را بدست آورد.


در ترکیب ایتالیا ستاره‌گان بسیار درخشانی مانند دینو زوف، فرانکو بارسی، جوژپه برگومی، کلودیو جنتیله، برنو کونتی، جوژپه دوسنا، مارکو تاردلی و پائولو روسی حضور داشتند که موفق شدند در مقابل دیده‌گان کارل هاینس رومینیگه، کلوس فیشر، پیر لیتبارسکی و پل برایتنر جام جهانی را بالای سر ببرند.


آتزوری و ژرمن‌ها دو بار در جام ملت‌ها روبروی هم قرار گرفته‌اند که در سال ۱۹۸۸ به تساوی یک بر یک رسیدند و در سال ۱۹۹۶ با تساوی بدون گل خاتمه یافت.


یکی از لحظات بیادماندنی در یورو ۹۶، ضربه پنالتی جیان فرانکو زولا بود که آندریاس کوبکه دروزاه‌بان آلمان این توپ را مهار کرد تا ایتالیا از جام ملت‌ها در کشور انگلیس حذف شود و آلمان با رسیدن به بازی نهایی قهرمان شود.


 


قهرمانی آلمان در جام ملت‌های اروپا ۱۹۹۶

 

فردا شب پایتخت لهستان یکی دیگر از بازی‌های آلمان و ایتالیا را شاهد خواهد بود. دیداری که قطعا تفکرات مربیان با نقش‌آفرینی بازیکنان در درون زمین نتیجه پایانی را تعیین می‌کند.


در یک سوی میدان تفکرات یواخیم لو سرمربی خوش‌فکر ژرمن‌ها و آن سوی میدان پراندلی، مربی که توانسته نقش خود را به خوبی در آتزوری ایفا کند و روح تازه‌ای در کالبد ایتالیا بدمد. بدون شک جدال شطرنج‌گونه مربیان دو تیم با تفکرات زیبا، نتیجه این جدال حساس و مهیج را رقم خواهد زد.  


آلمان و ایتالیا فردا شب ساعت ۲۳:۱۵ در ورشو لهستان به قضاوت لانوی فرانسوی به مصاف هم خواهند رفت.