- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بنتو:شانس تاثیرش را داشت

با وجود ناکامی در رسیدن به فینال، مربی پرتغال اعلام کرد که به جنبه های مثبت بازی تیمش مقابل اسپانیا توجه کرده است .


پائولو بنتو، سرمربی تیم ملی پرتغال با وجود باخت ۲-۴ تیمش در ضربات پنالتی و درمقابل اسپانیا و ناکامی سلسائو در راهیابی به فینال یورو۲۰۱۲ ، با خوش بینی کار را دنبال می کند.

درجریان این دیدار مرحله نیمه نهایی پرتغال حتی نتوانست یک ضربه درون چارچوب به سمت دروازه اسپانیا بزند. با این وجود آنها بازی تاثیرگذاری را مقابل اسپانیا به نمایش گذاشتند.

درپایان این مسابقه بنتو به خبرنگاران گفت:« اگر بخواهیم شیوه ای برای شکست خوردن در بازی انتخاب کنم، قطعا انتخابم چنین باختی نخواهد بود ولی اسپانیا تیم بزرگی است و ما می توانیم با سربلندی این تورنمنت را ترک کنیم. همه ما باید به مبارزه و تلاش ادامه دهیم.چون با سربلندی و غرور شکست خوردیم. تورنمنت فوق العاده ای بود؛ در ۵ دیداری که برگزار کردیم ، فقط در بازی اول مقابل آلمان شکست خوردیم، در سه بازی متوالی به پیروزی رسیدیم و درنهایت به یک تساوی مقابل قهرمان اروپا و دنیا دست یافتیم. ما درنیمه نهایی یک مبارزه تمام عیار داشتیم و این نتیجه تلاش ما بود.»

بنتو از عملکرد تیمش اصلا ناراضی نبود و اعلام کرد که شانس با تیمش یار نبوده:« فکر می کنم که ما در جریان ۹۰ دقیقه بازی به مراتب بهتر از وقت های اضافه بودیم.اسپانیا در طول ۳۰ دقیقه وقت های اضافه بیشتر مالکیت توپ را در دست داشت و ما خسته تر بودیم. در ضربات پنالتی هم اسپانیایی ها خوشحال تر بودند.»

سرمربی ۴۳ ساله ماتادورها ادامه داد:« دراین رقابتها ما ۶ شوتمان به تیرک عمودی برخورد کرد و آخرین پنالتی مان هم به تیرک افقی..البته بدون آنکه بخواهم شایستگی اسپانیا را زیر سوال ببرم؛ شانس تاثیرش را دارد و این چیزی بود که ما دراین تورنمنت آن را در اختیار نداشتیم.»

بنتو الان ، مبدل به اولین مربی تیم ملی پرتغال شد که تیمش با شکست در ضربات پنالتی از گردونه رقابتها کنار رفت. در جریان ضربات پنالتی، برونو آلوس و ژائو موتینیو پنالتی هایشان را از دست دادند.