- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تفاوت همسران روسای فعلی‌ و سابق + تصاویر

بانوان اول هر کشور همواره مورد توجه رسانه های دنیا و آن کشور بوده اند البته این امر بی جهت نیز نمی باشد زیرا همگان بر تاثیرات فکری و حتی سیاسی آن بانوان بر همسران خود واقفند.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، پس از پیروزی «محمد مرسی» نامزد اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر، اکنون خانواده وی نیز کانون توجه رسانه های دنیا قرار گرفته اند. 

اگرچه همسر رئیس جمهور فعلی مصر محجبه و اخلاقمدار به نظر می رسد و بشدت مخالف لقب”بانوی اول مصر” برای خود و زندگی در کاخ ریاست جمهوری می باشد اما در مقابل همسر رئیس جمهور سابق مصر از همان اوایل جوانی به شغل رقاصی مشغول بوده است.


 چندی پیش رسانه های مصری سندی را منتشر کردند که اثبات می کند «سوزان مبارک» همسر «حسنی مبارک» دیکتاتور سابق مصر در دوران جوانی خود به شغل رقاصی مشغول بوده است.

گفته می شود این سند که یک کارت شناسایی است، مربوط به حدود ۶۰ سال پیش بوده و در آن جلوی عبارت “شغل” نوشته شده “رقاص”. در آن زمان «سوزان مبارک» حدود ۱۵ سال سن داشته است.


در همان حال منابع آگاه در مؤسسه رسانه ای “الأهرام” مصر که از قدیمی ترین و مهم ترین مؤسسات رسانه ای در این کشور به شمار می رود نیز درستی این سند را تأیید کرد.

 
حال مدتی پس از سرنگونی دیکتاتور سابق مصر و اعلام پیروزی محمد مرسی بعنوان رئیس جمهور منتخب مردم این کشور، بسیاری از نگاه ها به نحوه برخورد و نوع پوشش خانواده مرسی معطوف شده است.
 
بنابر گزارشات در خانواده محمد مرسی تنها دو بانو حضور دارد؛ نجلاء محمود همسر رئیس جمهور منتخب مصر و شیماء تک دختر وی.
 
 در تصویر ذیل، همسر مرسی و شیماء، تک دختر مرسی دیده می شوند.
 
همسر محمد مرسی گفته است: من بشدت مخالف لقب”بانوی اول مصر”برای همسر رئیس جمهور هستم. چیزی به نام “بانوی اول”وجود ندارد. بلکه من خادم اول مردم مصر هستم. همه شهروند مصر هستیم و هیچ فرقی بین ما وجود ندارد.
 
وی گفت: به من “ام احمد” یا “خواهر نجلاء “و یا “حاج خانم” بگویید چون اسلام بین مردم فرقی قائل نیست و ما همه در خدمت وطن خود هستیم. شایان ذکر است همسر رئیس جمهورمصر در اولین برنامه خود پس از موفقیت مرسی به دیدار خانواد محمود سلیمان یکی از شهدای انقلاب مصر رفت. 
 
نجلا محمود در طول تبلیغات انتخاباتی، محمد مرسی را همراهی می کرد. وی دختردایی مرسی و متولد سال ۱۹۶۲ در قاهره است.
 
محمد مرسی و نجلا محمود در سال ۱۹۷۹ ازدواج کردند. حاصل این ازدواج ۴ پسر و یک دختر است.
 
 نجلا محمود در زمان تحصیلات مرسی در آمریکا، به گروه اخوان المسلمین پیوست، و پس از بازگشت به مصر بعنوان یک عضو فعال در کارهای خیریه و آموزش این گروه به فعالیت پرداخت.
 
  بر اساس گفت و گویی که وی اخیرا با یکی از مطبوعات مصر داشته، خانم نجلا محمود تمایلی ندارد که او را بانوی اول بنامند. وی گفته است: بر اساس تعالیم اسلام، رییس جمهور خادم ملت است بنابراین همسر وی نیز خادم مصر به شمار می آید.
 
  وی همچنین در مصاحبه ای دیگر، اعلام کرده که تمایلی به زندگی در کاخ ریاست جمهوری ندارد.  نجلا اظهار داشته که تلاش دارد منزل بزرگتری را در قاهره خریداری کند، زیرا با توجه به تحولاتی که در خانواده صورت گرفته، منزل فعلی با وجود یک خانواده ۵ نفره برای پذیرایی از میهمانان که شمار آنها در حال افزایش است، کافی نیست.
 
 
” سوزان” همسر حسنی مبارک به همراه “خدیجه” و “هایدی” همسران جمال و علاء، دو پسر مبارک
 
 
 
سوزان مبارک فرزند یک پزشک مصری بنام صالح صابت و پرستاری بریتانیا یی اهل ولز بنام “لی لی می پالمر” است.
 
سوزان مبارک در ۲۸ فوریهٔ ۱۹۴۱ ‏(۷۱ سال) در مینا یکی از استانهای کشور مصر به دنیا آمد. می گویند او در دانشگاه آمریکایی قاهره درس خوانده و دینش نیز برخلاف همسر فعلی رئیس جمهور مصر، مسیحی می باشد. 
 
سوزان مبارک در مصر کمیته عالی خواندن همگانی و کمیته آزادی خانواده را تأسیس کرده بود و با راه اندازی «سازمان زنان عرب» در میان ۲۲ کشور عرب، همسران سران ۱۵ کشور اردن، امارات، بحرین، تونس، الجزایر، سودان، سوریه، عمان، فلسطین، لبنان، لیبی، مصر، موریتانی، مراکش و یمن را درگیر این پروژه کرد.
 
دستگاه قضایی سوییس اخیرا و در پی تحقیقاتی درباره مؤسسه “جنبش بین المللی زنان برای صلح” که در سال ۲۰۰۳ به دست سوزان مبارک در سوییس ایجاد شد، از پول شویی و فرار مالیاتی به مبلغ ۹۶۲ میلیون دلار خبر داد؛ دولت سوییس این مبلغ را بلوکه کرده است.    
 
 
براساس اسناد بانکی سوییس، سوزان مبارک تنها کسی است که می تواند این مبلغ را برداشت و یا سپرده گذاری کند؛ و مبلغ ۹۶۲ میلیون دلار، حاصل کمکهای کشورهای عربی و غیرعربی است که سوزان مبارک به صورت غیرقانونی و برخلاف اساسنامه جنبش بین المللی زنان برای صلح به آنها دست یافته بود.
 
 مسأله قابل توجه آن است که سوزان مبارک ۱۹۱ میلیون دلار از این حساب را در ۲۳ فوریه ۲۰۱۱ یعنی پس از سرنگونی مبارک بصورت محرمانه برداشت کرده است.  
 
همسردیکتاتور مصر همچنین طی سالهای ۲۹/۵/۲۰۰۶ تا ۳۱/۱۲/۲۰۱۰ یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار پول جمع آوری کرده و آن را مستقیما به حساب خود سپرده است، بدون آنکه اعلام کند این پولها حاصل کمکهای بین المللی است.
 
 
سوزان مبارک برای اینکه اثبات کند همچنان از همسر خود دفاع می کند و به وی علاقمند است، چندی پیش با ارسال نامه‌ای به واشنگتن هشدار داد در صورت عدم مداخله آمریکا برای ممانعت از انتقال مبارک به زندان مزدوران این کشور در مصر را فاش خواهد کرد.
 
این در حالی است که در اواخر دوران حکومت مبارک بر مصر یک سایت عربی از ازدواج دوم رئیس جمهور سابق مصر با یک بازیگر مصری پرده برداشت.


در آن ایام برخی رسانه ها نوشتند که حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر با ایمان الطوخی، بازیگر مصری ازدواج کرده و از وی یک پسر ۱۶ ساله دارد.

گفته می‌شود سوزان مبارک، همسر اول مبارک از روابط این دو خبر داشته و تلاش کرده است تا الطوخی در منزل بماند و بیرون از خانه کار نکند.

براساس این گزارش، مبارک با دیدن سریال رافت الهجان از شیک‌پوشی الطوخی و بازی وی خوشش آمد!

مبارک به دلیل اینکه الطوخی در بخش سوم این سریال ایفای نقش نمی‌کرد از نویسنده سریال خواسته است تا برای الطوخی نقشی در نظر بگیرد اما الطوخی در این بخش مانند گذشته به خوبی ایفای نقش نکرد. 

 

براساس این شایعات بعد از آنکه سوزان مبارک از توجه مبارک به الطوخی با خبر شد دستور داد تا دیگر الطوخی نتواند در تلویزیون ظاهر شود، بدین ترتیب الطوخی از عالم بازیگری دور شده و به خوانندگی روی آورد.

بعد از آن سوزان مبارک دستور داد تا ترانه‌های وی از تلویزیون پخش نشود.

بعدها کسی الطوخی را در مناسبت‌ها و جشن‌ها ندید و ظاهرا به دستور سوزان به طور کل از صحنه‌ی هنر محو شد.

این در حالی است که الطوخی چنین شایعاتی را رد یا تائید نکرده است.