- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

احداث کشتارگاه در شهرستان جم ضروری است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: به منظور تامین امنیت غذایی، احداث کشتارگاه در شهرستان جم ضروری است.

خبرگزاری فارس: احداث کشتارگاه در شهرستان جم ضروری است

به گزارش”عسلویه نیوز” احمد قاسمی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان جم اظهار داشت: تغذیه یکی از مسائل مهمی است که بر مبحث سلامت اثر می‌گذارد و نظارت گسترده در این زمینه ضروری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم خاطرنشان کرد: مقابله با بیماری‌هایی که از طریق مواد غذایی و آب انتقال می‌شوند از مسائل مهمی است که در ماموریت‌های شورای تامین امنیت غذایی باید به آن توجه داشته باشیم.

قاسمی با تاکید بر لزوم احداث کشتارگاه در شهرستان جم ابراز داشت: شهرستان جم جمعیت بالایی از پتانسیل انسانی را در خود جای داده و به دلیل وجود صنایع و زیرساخت‌های صنعتی، جمعیت بسیاری به صورت میهمان در این شهرستان حضور دارند و احداث مجتمع کشتارگاه صنعتی در تامین سلامت و امنیت بهداشتی مواد غذایی اثرگذار است.

وی نظارت بر مدارس برای جلوگیری از انتقال بیماری‌هایی که از طریق بیماری‌های غذایی انتقال می‌یابند را ضروری دانست و افزود: از آموزش و پرورش شهرستان می‌خواهیم لیست مدارس فعال در فصل گرما برای بازدید و نظارت بر آب آشامیدنی و سرویس‌های بهداشتی را به منظور توسعه امنیت بهداشتی به شبکه بهداشت و درمان اعلام کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم عنوان کرد: شبکه بهداشت برای حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم در فصل گرما نظارت بیشتری بر آب آشامیدنی و سرویس‌های بهداشتی اماکن عمومی خواهد داشت.

قاسمی ادامه داد: با هماهنگی شهرداری جم در اسرع وقت نسبت به احداث کشتارگاه در سطح شهرستان اقدام خواهیم کرد و از مجمع امور صنفی می‌خواهیم در زمان صدور و یا تمدید پروانه کسب مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی از دامپزشکی شهرستان، استعلام کنند.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم به منظور تامین امنیت غذایی تعیین نماینده توسط ادارات به منظور رسیدگی به وضعیت بهداشتی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم تصریح کرد: آگاهی از نظران مردم یکی از راه‌های موفقیت ما برای عملکرد بهتر در حوزه سلامت است و به همین منظور شاهد راه‌اندازی سامانه ارتباط پیامکی در این شهرستان بوده‌ایم.

قاسمی متذکر شد:  تامین سلامت مردم یک رسالت بین بخشی است و برخی از مشکلات و چالش‌های موجود همکاری سایر ارگانها و سازما‌ن‌های ذیربط را می‌طلبد تا با سرمایه‌گذاری و همفکری در این امر، نسبت به ارتقای روزافزون سلامت مردم کوشا باشیم.