- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

کسب مقام دوم مسابقات کشوری توسط هنرجوی کنگانی

“عسلویه نیوز”مدیر هنرستان کار و دانش آیت الله طالقانی کنگان از کسب رتبه دوم کشوری هنرجوی خود خبر داد.

احمد خاکنژاد در تشریح خبر فوق به خبرنگاران گفت: موسی ربیعه هنر جوی سال سوم رشته جوشکاری برق هنرستان کار دانش آیت الله طالقانی کنگان موفق به کسب رتبه دوم کشوری مسابقات علمی کاربردی در رشته جوشکاری شد .
خاکنژاد ادامه داد:این هنرجو پس از کسب رتبه اول در مراحل شهرستانی و استانی به مرحله کشوری راه یافت و در مجموع دو مرحله ی تئوری و عملی، موفق به کسب این رتبه شد.
وی افزود: موسی ربیعه علاوه بر کسب رتبه دوم این مسابقات، موفق به کسب بورس ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی بدون شرکت در کنکور سراسری نیز شد.
این مدیر یادآور شد: لازم به ذکر است که تئوری مرحله ی استانی این مسابقات در تاریخ ۹۰٫۱۲٫۲ و عملی این مرحله ۹۰٫۱۲٫۲۴ و تئوری مرحله ی کشوری آن در ۹۱٫۲٫۳ و عملی آن، طی همین هفته در تبریز برگزار شد.
مدیر هنرستان کار و دانش آیت الله طالقانی کنگان با بیان این موضوع که موسی ربیعه یکی از دو هنرجوی استانی است که توانسته بود حد نصاب شرکت در این مسابقات را کسب کند، خاطرنشان کرد:قبلاً نیز محمد تاوان هنر جوی رشته برق صنعتی هنرستان کار دانش آیت الله طالقانی کنگان موفق شده بود برای اولین بار یا به عبارتی به عنوان اولین نماینده استان، مقام سوم کشوری این مسابقات را بدست آورد.
خاکنژاد ضمن بیان این موضوع که آنچه مسلم است اینکه شهرستان کنگان سرشار از استعداد های ناب و بالقوه ای است که نیاز به حمایت جدی دارد تا به بالفعل تبدیل شود، تصریح کرد: بنده به عنوان مدیر هنرستان در موارد متعدد و در جلسات مختلف، خصوصا شورای آموزش و پرورش در زمینه ی توجه ویژه به نخبگان، مخترعان و مبتکران یادآوری نموده ام؛ اکنون نیز می گویم که این موفقیت گوشه ای از میزان توانایی های جوانان این خطه است.
وی اذعان داشت: بی توجهی به این عزیزان به منزله بی توجهی به سرمایه ی عظیم انسانی است که منطقه ما در حال و آینده به آن نیاز دارد .
مدیر هنرستان طالقانی با ارائه یک پیشنهاد مبنی بر ضرورت ایجاد کانون نخبگان در کنار پارک علم و فناوری، اظهار داشت: این امر باعث شناسایی نخبگان خواهد شد و مشوقی خواهد بود تا جوانان با احساس یک پشتوانه ی قوی به این سمت و سو سوق پیدا کنند.
وی در پایان تاکید کرد: معرفی این عزیزان در برنامه های مختلف، پشتیبانی کافی در زمینه ادامه ی تحصیل، تضمین آینده شغلی، استفاده از آنان در پروژهای مختلف به تناسب رشته تحصیلی، اختصاص وام های خود اشتغالی، معافیت از خدمت سربازی، بازدید های علمی از سایر استانها و…همه و همه مشوق هاییست که باعث دلگرمی این استعدادها می شود.