- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

استفاده ۷۸درصدی مردم استان بوشهر از اپراتور همراه اول

تعداد مشترکین سیم کارت های دائمی همراه اول در استان بوشهر بیش از۲۳۰هزار و سیم کارت های اعتباری ۵۳۰ هزار مشترک است.

رئیس اداره مشترکین و متقاضیان ارتباطات سیار با اشاره به مجموع۷۶۰ هزار مشترک همراه اول در استان، عنوان کرد: این رقم ضریب نفوذ ۷۸٫۵ درصدی در سطح استان را نشان می دهد و به عبارتی به ازای هر صد نفر در سطح استان ۷۸٫۵ نفر از خط های همراه اول استفاده می کنند.
این مسئول بیان داشت: تعداد بالای مشترکین نشان از اعتماد مردم به ما دارد که این موضوع وظیفه و مسئولیت مان را در قبال ارائه خدمات و سرویس دهی بهتر، سنگین تر می کند.
قاسمی با اشاره به این موضوع که شرکت مخابرات استان از طریق اداره مشترکین و دفاتر خدمات ارتباطی شهری و روستایی، خدمات خود را به مشترکین ارائه می دهد، ادامه داد: ارائه خدماتی که مشترکین بیشتر به آن نیاز دارند( عمده ی مشترکین به آن نیاز دارند) با توجه به پوشش پراکندگی جمعیت استان از طریق دفاتر خدماتی پشتیبانی می شود.
وی در خصوص تفاوت سیم کارت های دائمی واعتباری گفت: زمان ثبت نام سیم کارت های دائمی، مبلغی به عنوان ودیعه از مشترک دریافت می شود( که در نزد شرکت ارتباطات سیار می ماند) و به ازای آن تعرفه مکالمه برای این مشترکین کاهش می یابد که در سیم کارت های اعتباری بدین صورت نیست.
رئیس اداره مشترکین و متقاضیان ارتباطات سیار با اشاره به این موضوع که در سیم کارت های اعتباری همراه اول، امکان تبدیل وضعیت از آیدل به اکتیو( غیر فعال به فعال) وجود دارد، تشریح کرد: این وضعیت زمانی رخ می دهد که مشترک در مدت تعیین شده، اقدامی برای شارژ مجدد یا استفاده از شارژ موجود خود انجام ندهد؛ به عبارتی سیم کارت وی به وضعیت آیدل تبدیل می شود که با شارژ مجدد یا مراجعه به دفاتر خدماتی، سیم کارت اکتیو می شود.
قاسمی در ادامه اشاره ای به خدمات ارائه شده در بحث وارد کردن شارژ کرد و گفت: برخی افراد به هنگام درج رمز شارژ دچار اشتباه می شوند، که پس از چند بار تکرار، این شماره سیم کارت وارد لیست سیاه می گردد که در این صورت مشترک به تنهایی نمی تواند سیم کارت خود را فعال کند و حتما باید به دفاتر خدماتی یا اداره مراجعه کرده و پس از احرازهویت، سیم کارت وی از لیست سیاه خارج می شود. این کار به منظور جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد سود جو در مورد کارت شارژ اعمال می شود.
وی با اشاره به این موضوع که تمام شهرستان های استان دارای واحد مشترکین تلفن همراه هستند گفت: ارائه پین (PIN) و پوک ( PUK) و همچنین دریافت ریز مکالمات فقط در اداره مشترکین ارتباطات سیار ودر شهرستانها در واحد مشترکین تلفن همراه صورت می گیرد.
این مسئول با عنوان این مطلب که در راستای رضایتمندی مشترکین تلفن همراه و ارائه خدمات بیشتر به مردم در ساعات مختلف، دفاتر خدمات شهری و ICT روستایی تا پاسی از شب مشغول به کار هستند.
قاسمی با اشاره به این موضوع که شرکت مخابرات قریب سه سال است که با راه اندازی مرکز جدیدی بنام کال سنتر(CALL CENTER)، اقدام به ارائه خدماتی خوبی کرده است، گفت: طی شیفت بندی به عمل آمده، این مرکز از ساعت ۷ صبح تا ۹ شب به صورت پیوسته مشغول به ارائه خدمات به مردم و دفاتر خدمات ارتباطی شهری و روستایی هستند که مشترکین محترم تلفن همراه استان همچنین جهت رفع مشکلات خود می توانند با مرکز اطلاع رسان رایگان ۹۹۹۰ تماس حاصل کنند.
وی با بیان این مطلب که شرکت ( اداره) مخابرات، خدمات خود را تنها به روزهای عادی هفته محدود نکرده است، بیان داشت: قریب به هشت ماه است که با نظرمثبت و مساعدت مدیریت محترم عامل شرکت مخابرات استان بوشهردر روزهای پنج شنبه و همچنین روزهای تعطیل رسمی، از ساعت ۸ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر و ۱۶ بعد از ظهر تا ۲۰:۳۰ شب، اداره مشترکین و واحد مشترکین در شهرستانهای ما مشغول ارائه خدمات( البته به جز خدمات مربوط به مسائل قضایی و ریزمکالمات) به مشترکین هستند.
این مسئول گفت: اداره ما جزء معدود نهادها و اداراتی است که در روز های تعطیلی نیزبا این وسعت به مردم خدمات ارائه می کند.
قاسمی در پایان عنوان کرد: هدف ازانجام کلیه این امور، تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی مشترکین تلفن همراه استان است.