- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

۶ کشته به دلیل گرما در ایتالیا

موج جدید گرمای بی سابقه آفریقایی که از هفته گذشته رم ، شهرهای مرکزی و جنوبی این کشور را فرا گرفته است، جان شش تن را تاکنون گرفته و هزاران نفر را راهی بیمارستان کرده است.

به گزارش ایرنا، موج جدید گرما در ایتالیا روز پنجشنبه، جان دو سالمند ۷۰ و ۷۱ ساله ایتالیایی را در استان ‘توسکانا’ در مرکز این کشور گرفت.

هفته گذشته نیز با شروع موج گرمای افریقایی در ایتالیا، چهار تن جان خود را از دست دادند.

با شروع موج گرمای شدید و رطوبت بالای هوا در بسیاری از شهرهای ایتالیا، اعلام وضع فوق العاده در این کشور اعلام شده و بیمارستان های این کشور برای پذیرش گرمازدگان و به وی‍ژه سالمندان به حالت آماده باش درآمده است.

مراکز درمانی و بیمارستانی در اطلاعیه هایی که در رسانه ها منتشر می شود با هشدار به خانواده ها، تاکید کرده اند که شهروندان در ساعت اوج گرما به جز موارد اضطراری از منزل خارج نشوند و اجازه ندهند سالمندان و کودکان در ساعات گرم در معرض افتاب قرار گیرند.

دمای هوا در ایتالیا بالای ۳۵ درجه گزارش شده که به همراه رطوبت شدید، گرمای ان تا ۴۵ درجه ازار دهنده است.

موسسه ‘اوسرواتوریو’ شهر رم روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که دمای هوا در پایتخت ایتالیا به ۳۵٫۴ درجه رسیده که از سال ۱۷۸۲ میلادی یعنی ۲۳۰ سال پیش تاکنون در چنین فصلی بی سابقه است.

این موسسه همچنین افزود: ماه ‘می’ گذشته نیز گرم ترین روزها در تاریخ هواشناسی این کشور بوده و دمای هوا ۱٫۲۱ درجه بیش از متوسط فصلی به ثبت رسید.

همزمان با ورود موج جدید گرمای افریقایی ، اواخر هفته گذشته زنگ هشدار گرمای شدید در ۱۹ شهر ایتالیا نواخته شد.

جبهه هوای گرم که از آفریقا ایتالیا را فرا گرفته است درجه حرارت را در برخی از شهرهای این کشور تا ۴۵ درجه افزایش داده است.