- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تانک نیتروژن مایع در فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی نصب شد

رئیس مهندسی عمومی و اجرای طرح‌های پالایشگاه دوم از نصب تانک نیتروژن مایع در فازهای دو و سه پارس جنوبی با هدف ذخیره نیتروژن مایع به منظور استفاده در زمان تعمیرات اساسی و زمان‌های توقف ناخواسته خبر داد.

خبرگزاری فارس: تانک نیتروژن مایع در فازهای 2 و 3 پارس جنوبی نصب شد

ملک حسین کریمی امروز در گفت‌وگو با عسلویه نیوز  اظهار داشت: فاز دو و سه پارس جنوبی از فازهای تاثیرگذار و مهم در مجتمع گازی است و روزانه بیش از ۵۳ میلیون متر مکعب گاز در این فازها تولید و تصفیه شده و وارد شبکه سراسری می‌شود.

وی افزود: تولید ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی نیز از دیگر تولیدات مهم این فاز است که این میزان میعانات گازی نیز پس از عبور از دو واحد تثبیت میعانات گازی به مخازن ذخیره‌سازی برای صادرات ارسال می‌شود.

رئیس مهندسی عمومی و اجرای طرح‌های پالایشگاه دوم از تولید روزانه ۴۰۰ تن گوگرد در این فازها خبر داد و خاطرنشان کرد: H2S جدا شده در واحد شیرین‌سازی به واحدهای بازیافت گوگرد هدایت و روزانه ۴۰۰ تن گوگرد به صورت دانه‌بندی شده تولید و توسط کامیون به انبار مکانیزه گوگرد منتقل می‌شود.

کریمی از نصب تانک نیتروژن مایع در فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: تانک نیتروژن مایع با حجم ۱۱۳ نرمال متر مکعب در واحد ۱۲۴ فازهای دو و سه مجتمع گاز پارس جنوبی نصب شد.

وی اضافه کرد: تانک نیتروژن مایع با هدف ذخیره نیتروژن مایع به منظور استفاده در زمان تعمیرات اساسی و زمان‌های توقف ناخواسته در پالایشگاه دوم مجتمع نصب شده است.

وی بیان کرد: این تانک به منظور جلوگیری از خرید نیتروژن از خارج پالایشگاه به صورت تراک (تریلر) وارد پالایشگاه و نصب شده است.

کریمی افزود: پارس جنوبی دارای جایگاه ویژه‌ای در صنعت نفت است و در سال تولید ملی باید از همه توان و ظرفیت موجود برای موفقیت بیشتر تلاش کنیم.