- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

موفقیت مانور فرضی شرایط اضطراری در پارس جنوبی

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: مانور فرضی شرایط اضطراری در فازهای ۶ و ۷ و ۸ این پالایشگاه با موفقیت انجام شد.

خبرگزاری فارس: موفقیت مانور فرضی شرایط اضطراری در پارس جنوبی

به گزارش “عسلویه نیوز” محمد مسعودنیا صبح امروز در مراسم برگزاری مانور فرضی شرایط اضطراری (ERC) در پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی از مهم‌ترین و بزرگترین پالایشگاه‌های کشور است و بیش از ۴۳ درصد گاز کشور در این مجتمع تولید و تصفیه می‌شود.

وی افزود: تلاش برای رشد و توسعه همه جانبه در سال تولید ملی از مهم‌ترین برنامه‌هاست و همه در این مسیر اهتمام داریم.

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه چهارم با اشاره به اهداف این مانور بزرگ خاطرنشان کرد: میزان آمادگی و مهارت در مقابله با حوادث احتمالی و وضعیت‌های اضطراری پس از مقوله پیش‌گیری، اساسی‌ترین راه در راستای کاهش خسارات و پیامدهای جانی، مالی و زیست‌محیطی ناشی از بروز حوادث است.

مسعودنیا در تشریح این عملیات گفت: در این برنامه آتش‌سوزی بر روی سقف مخزن C واحد ۱۴۳ به علت خراب بودن RIM SEAL مخزن و زیاد شدن بخار میعانات گازی بر روی سقف مخزن و ایجاد جرقه بر اثر اصطکاک بدنه مخزن با تجهیزات سقف و انفجار و آتش‌سوزی بر روی سقف مخزن‌ها انجام گرفت.

وی اضافه کرد: این مانور با همکاری کارکنان ایمنی و آتش‌نشانی، درمانگاه، حراست، بهره‌برداری و دیگر بخش‌های پالایشگاه برگزار شد.

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی از برپایی چهار مانور دیگر در پالایشگاه چهارم خبر داد و یادآور شد: پالایشگاه چهارم پارس جنوبی در سال جاری برای آمادگی هرچه بیشتر در مواجهه با حوادث غیرمترقبه، مهم‌ترین تجهیزات به‌کار رفته در مجتمع را مورد ارزیابی و شناسایی قرار داده و دراین زمینه انجام چهار مانور را در دستور کار خود قرار داده است.