- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

دلبوسکه درآستانه ثبت رکوردی تاریخی بنام خود

اگر تیم ملی فوتبال اسپانیا بتواند برای دومین بار پیاپی قهرمان جام ملتهای اروپا شود ، سرمربی این تیم یک رکورد تاریخی به نام خود ثبت خواهد کرد.



 تیم اسپانیا در یورو ۲۰۰۸ با مربیگری لوئیس آراگونس قهرمان شد اما قهرمانی دوباره این تیم می تواند نام ویسنته دل بوسکه را در تاریخ فوتبال جهان به یک رکورد مهم مفتخر سازد.

 در اینصورت دل بوسکه ۶۱ ساله با توجه به قهرمانی تیم اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰ ، تنها مربی خواهد بود که توانسته قهرمانی جام ملتهای اروپا ، جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند.

 البته اسپانیا نیز اولین تیمی در تاریخ خواهد بود که در فتح رقابتهای مهم بین المللی متوالی هت تریک کرده است. دل بوسکه ۴ سال قبل پس از یورو ۲۰۰۸ هدایت تیم اسپانیا را بر عهده گرفت و رکورد دیگر او می تواند کسب عنوان قهرمانی توام جام جهانی و جام ملتهای اروپا باشد.افتخاری که تنها هلموت شوئن آلمانی با قهرمانی در یورو ۷۲ و جام جهانی ۱۹۷۴ کسب کرده است.

 دل بوسکه قبلا موفق شده بود رئال مادرید را در سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ قهرمان اروپا کند و این تیم را در سال ۲۰۰۳ قهرمان لیگا کرد اما سپس برکنار شد تا کارلوس کی روش پرتغالی جایش را بگیرد.

 دل بوسکه گفت :« هر کسی داستان زندگی خود را دارد و من نمی خواهم آنچه در گذشته اتفاق افتاده را به یاد بیاورم. اما برکناری من از مربیگری رئال برای من بسیار دردناک بود. زیرا اگر من مربی نالایقی بودم و به اندازه کافی خوب کار نکرده بودم ، آنوقت حرفی نداشتم.»