- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ایتالیا حریف اسپانیا در دیدار نهایی یورو شد

تیم فوتبال ایتالیا با پیروزی مقابل آلمان حریف اسپانیا در فینال جام ملت‌های اروپا شد.



دیدار تیم‌های فوتبال آلمان و ایتالیا از مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا ساعت ۲۳:۱۵ به وقت ایران در ورزشگاه ملی شهر ورشو با قضاوت استفان لانوی فرانسوی برگزار شد که این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به سود ایتالیا به پایان رسید.


به گزارش فارس، ژرمن‌ها در این بازی با ترکیب متفاوتی نسبت به بازی با یونان به میدان رفتند و ماریو گومز در خط حمله جایگزین میروسلاو کلوزه شده بود. لوکاس پودولسکی در ترکیب ثابت قرار گرفته بود، شواین اشتایگر که حضورش در ابهام قرار داشت از ابتدا به میدان رفت و حضور تونی کروس بیش از پیش ترکیب آلمان را دستخوش تغییر کرده بود.


آلمان‌ها در نیمه اول بهتر از حریف ایتالیایی بازی را شروع کردند و موقعیت گلزنی خوبی را ایجاد کردند.


در دقیقه ۶ هوملس مدافع آلمان از روی کرنر ارسالی صاحب موقعیت گلزنی شد که آندرا پیرلو توپ را از روی خط دروازه لاجوردی‌پوشان برگشت داد.


در ادامه باز هم ژرمن‌ها توپ و میدان را در اختیار داشتند که ارسال بواتنگ با دفع بوفون و اشتباه مدافع ایتالیا با فاصله بسیار کم به بیرون رفت تا همچنان دروازه لوئیجی بوفون بسته بماند.


ایتالیایی‌ها که نمی‌خواستند توپ و میدان را از دست بدهند موقعیت‌های جدی بر روی دروزاه مانوئل نویر ایجاد کردند.


شوت‌های مونتولیوو و آنتونیو کاسانو جدی‌ترین خطرات ایتالیایی‌ها تا این لحظه بود که با واکنش نویر همراه شد.


در ادامه بازی، ماریو بالوتلی با حرکت زیبای آنتونیو کاسانو صاحب موقعیت گلزنی شد و با ضربه سر دیدنی در دقیقه ۲۰دروزاه مانوئل نویر را گشود.


ژرمن‌ها برای بازنده نشدن در نیمه اول حملاتی را بر روی دروازه آتزوری تدارک دیدند که در نهایت نتوانستند به گل برسند.


ایتالیایی‌ها که پاس‌‌های دیدنی را در میانه میدان رد و بدل می‌کردند با اشتباه خط دفاعی آلمان و با شوت دیدنی و محکم بالوتلی دروزاه نویر را در دقیقه ۳۶ بار دیگر باز کردند تا اختلاف به دو گل برسد و غم و اندوه هواداران آلمان را در بر بگیرد.


 


*نیمه دوم


در ابتدای این نیمه، یواخیم لو دست به دو تغییر زد. رویس جایگزین پودولسکی شد و کلوزه به جای گومز وارد میدان شد.


آلمان‌ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند و خود را در آستانه حذف می‌دیدند از ابتدای ۴۵ دقیقه نیمه دوم حملات خطرناکی را تدارک دیدند که یکی پس از دیگری هدر رفت.


شوت مارکو رویس در دقیقه ۴۸ یکی از موقعیت‌های خوب آلمان بود که بوفون توپ را برگشت داد.


خدیرا هافبک ژرمن‌ها نیز در دقیقه ۵۴ موقعیت خوبی در شش‌قدم ایتالیا داشت که نتوانست کاری از پیش ببرد.


پرندلی سرمربی ایتالیا که خطر و حملات دامنه‌دار آلمان را بیش از پیش احساس می‌کرد دست به تعویض زد و دیامانتی را جایگزین آنتونیو کاسانو کرد.


در ادامه و در دقیقه ۶۰ ضربه آزاد مستقیم پشت محوطه جریمه ایتالیا برای ژرمن‌ها شکل گرفت که ضربه دیدنی مارکو رویس با واکنش استثنایی بوفون البته با کمک تیر دروازه به کرنر رفت.


بازی با برتری آلمان‌ها همراه بود و ایتالیا دل به ضد حملات بسته بود. در یکی از این‌ موقعیت‌ها، لاجوردی‌پوشان باز هم از غفلت مدافعان ژرمن‌ها استفاده کردند و مارکیسیو شوت دیدنی را روانه دروازه نویر کرد که با فاصله‌ای اندک از کنار دروازه آلمان به بیرون رفت. 


تعویض بواتنگ و حضور مولر در زمین آخرین تعویض یواخیم لو برای تغییر نتیجه بود.


آلمان همچنان حمله می‌کرد و ایتالیا در ضد حملات زهردار بود و در یکی دیگر از موقعیت‌های آتزوری، مارکیسیو در محوطه جریمه آلمان صاحب توپ شد اما نتوانست قدر این موقعیت را بداند و توپ را دور از دستان نویر و جارجوب دروازه آلمان به بیرون فرستاد.


فرصت‌های ایتالیا در ضد حملات یکی پس از دیگری به هدر می‌رفت. فرصت استثنایی گلزنی برای دی‌ناتاله هم در دقیقه ۸۱ شکل گرفت که این مهاجم ایتالیایی توپ را با فاصله اندک به خارج فرستاد.


آلمان‌ها در ادامه فرصت‌های خوبی را بر روی دروزاه ایتالیا ایجاد کردند و در یکی از موقعیت‌ها صاحب پنالتی شدند تا بالاخره مسعود اوزیل در دقیقه ۹۱ گلزنی کرد اما در نهایت این گل برای ژرمن‌ها ثمربخش نبود.


در نهایت ایتالیا با پیروزی در این بازی راهی فینال شد تا در این مرحله به مصاف اسپانیا برود.


دو تیم ایتالیا و اسپانیا در مرحله گروهی هم با هم دیدار کردند که این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود. 


ترکیب دو تیم:


 *آلمان:


مانوئل نویر، بواتنگ (توماس مولر ۷۱)، هوملس، بادشتوبر، لام، شواین اشتایگر، خدیرا، تونی کروس، اوزیل، پودولسکی (رویس ۴۶)، گومز( کلوزه ۴۶)


 


*ایتالیا:


بوفون، کیلینی، بونوچی، بارزاگلی، بارزالتی، پیرلو، دروسی، مونتولیوو (تاگو موتا ۶۴) ، مارکیسیو، کاسانو (دیامانتی ۵۸ )، بالوتلی (دی‌ناتاله ۶۹)