- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جهانبخش: اجرای طرح های توسعه کشاورزی منوط به تشکیل تعاونی هاست

  محمد حسین جهانبخش در نشست کارگروه توسعه بخش کشاورزی بوشهر با تاکید بر توجه به مشکلات کشاورزان در استان اظهار داشت: فرمانداران باید برای جذب اعتبارات بیشتر بخش کشاورزی تلاش بیشتری داشته باشند.

جهانبخش ادامه داد: اجرای طرح های توسعه کشاورزی در استان منوط به تشکیل تعاونی های کشاورزی است.

وی عضویت یک کارشناس کشاورزی در تعاونی ها را الزامی دانست و گفت: انتظار این است که رویکرد فارغ التحصیلان کشاورزی بر توسعه بخش کشاورزی به ویژه کشاورزی گلخانه ای باشد.

استاندار بوشهر توسعه اراضی کشاورزی در بخش آلوئه ورا را یک ضرورت دانست و افزود: محصولات آلوئه وران در استان بوشهر در سطح کشور نمونه است و لازم است توجه ویژه ای به این بخش شود.

جهانبخش با بیان اینکه وام های بخش کشاورزی پس از تصویب در کارگروه شهرستانی، در کارگروه استانی نیز مصوب می شود اظهار داشت: میزان تسهیلات بانکی برای ۳ طرح گلخانه ای در شهرستان های دشتی، تنگستان و دشتستان تا ۲۰ روز قابل پرداخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: امسال ۱۰۲ هکتار زمین در طرح توسعه کشاورزی به متقاضیان واگذار شده است.

نوذر منفرد  افزود: امسال ۱۴۴ طرح در کارگروه شهرستانی تصویب شده که برای این تعداد طرح ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می شود.

وی توجه به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در پرداخت تسهیلات را یک ضرورت دانست.

مدیر عامل آب منطقه ای استان بوشهر نیز بر تمدید پروانه های چاه آب کشاورزی تاکید کرد و گفت: یک هزار و۸۲۳ چاه فاقد پروانه بهره برداری هستند که یک هزار و ۱۶۱ مورد آن تاکنون برای تمدید پروانه مراجعه نکردند.

شاپور رجایی افزود: ۹۱۴ چاه فاقد پروانه در دشت های ممنوعه است که اگر استفاده کنندگان از آن ها مراجعه نکنند طبق قانون با آنان برخورد می شود.

وی از اجرای طرح شبکه آبیاری شبانکاره خبر داد و گفت: هشت هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی کشاورزی با بهره برداری از شبکه آبیاری و زهکشی شبانکاره از حالت دیم به آبی تبدیل می شود.