- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

رونالدوبرای کسب توپ طلانیازبه قهرمانی یوروندارد

پائولو بنتو، سرمربی تیم ملی پرتغال، معتقد است علی رغم حذف تیمش از رقابت های یورو ۲۰۱۲ در مرحله نیمه نهایی، همچنان کریس رونالدو شانس اصلی کسب توپ طلای امسال است.



 پرتغالی ها با شکست مقابل اسپانیا در ضربات پنالتی از دور رقابت ها حذف شدند و رویای رونالدو برای فتح یک جام در رده ملی بار دیگر ناکام ماند.

 با این وجود، بنتو معتقد است نمایش های خوب رونالدو در رده باشگاهی و به ثمر رساندن ۶۰ گل برای رئال در این فصل، برای رسیدن او به توپ طلا کافی است.

 

 او در گفتگو با خبرنگاران گفت:” به نظر من نمایش های رونالدو در یورو ۲۰۱۲ خوب بود. چیزی که فکر نمی کنم طبیعی باشد این است که ما فکر می کنیم یک بازیکن به تنهایی می تواند همه مشکلات را حل کند.


 او بهترین بازیکن دنیاست و فکر می کنم او می تواند به عنوان بهترین بازیکن امسال دنیا انتخاب شود؛ با توجه به دستاوردهایی که داشت، او برای رسیدن به توپ طلا نیازی به قهرمانی در یورو نداشت. او هم یک انسان است و ۱۱ ماه تحت فشار زیادی قرار داشت.

 

 ما باید شرایط را طوری رقم بزنیم که فارغ از خوب یا بد بودن او پیروزی شویم. فکر نمی کنم او مقابل دانمارک بد بود. او دو موقعیت داشت که می توانست سرنوشت بازی را رقم بزند و به خاطر اینکه از آنها استفاده نکرد، جریمه شد

 فکر می کنم عادلانه نیست که یک بازیکن را برای دو موقعیت جریمه کنیم. او یک کاپیتان نمونه است. او یک حرفه ای سطح بالاست و این را در هر تمرین نشان می دهد.”

 رونالدو قصد داشت در دیدار با اسپانیا پنجمین پنالتی پرتغال را بزند اما بعد از اینکه برونو آلوس و موتینیو ضربه های شان را خراب کردند، فرصت زدن پنالتی به او نرسید.

 

 بسیاری رونالدو را به خاطر اینکه برای زدن یکی از پنالتی های اول داوطلب نشد مورد انتقاد قرار دادند اما بنتو کاپیتان تیمش را قربانی اتفاقات می داند.

 

 ” همه چیز فراهم شد تا ما در ضربات پنالتی شکست بخوریم. در موقعیت های دیگر، رونالدو تجربیات دیگری داشت. مقابل بایرن، او پنالتی اش را از دست داد، در حالی که مقابل چلسی، زمانی که هنوز در منچستریونایتد بازی می کرد، او زننده پنالتی آخر بود و گل زد.

 

 ترتیب نفرات بعد از وقت اضافه تعیین شد و تنها بین نانی و برونو آلوس ناهماهنگی به وجود آمد.

 

 ما می توانستیم ضربه آخرمان را توسط بهترین پنالتی زن مان بزنیم اتفاقی که در دیدار مقابل بایرن رخ داد، می توانست بار دیگر رخ دهد و آنگاه ما اینجا می گفتیم که او باید ضربه آخر را می زد.”