- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

“عسلویه نیوز” مدیرعامل شرکت پتروپارس گفت: فاز ۱۹ پارس جنوبی ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس، محمدجواد شمس اظهار داشت: حفاری فاز ۱۹ پارس جنوبی با بیش از ۷۲ درصد پیشرفت در دست اجراست و بر اساس برنامه حفاری سکوی B این فاز تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروپارس درباره آخرین وضعیت فاز ۱۹ پارس جنوبی گفت: طرح توسعه این فاز میدان مشترک پارس جنوبی با ۷۸ درصد پیشرفت، در میان پروژه‌های موسوم به ۳۵ ماهه پارس جنوبی بیشترین پیشرفت فیزیکی را دارد.

وی اضافه کرد: حفاری سکوی C این فاز به پایان رسیده و امیدواریم حفاری سکوی B آن نیز تا پایان امسال تکمیل شود.

شمس با اشاره به اینکه تا پایان خردادماه حدود ۴۸ ماه از زمان امضا قرارداد این فاز سپری شده، افزود: میزان پیشرفت بخش خشکی فاز ۱۹ هم‌اکنون حدود ۷۷٫۷۷ درصد است.

وی تصریح کرد: خرید و سفارش‌های تمام تجهیزات فاز ۱۹ انجام و تجهیزات ساخته شده در حال حمل به سایت است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، پیشرفت کلی بخش دریایی فاز ۱۹ که توسط تاسیسات دریایی انجام می‌شود ۷۶٫۶ درصد اعلام شده است.

هم‌اکنون لوله‌گذاری زیردریایی این فاز به پایان رسیده و عملیات تست و پیش راه‌اندازی آن باقی مانده است همچنین پیشرفت عملیات خط لوله نیز ۸۴٫۵ درصد است.

بر پایه این گزارش، پروژه فاز ۱۹ از جمله فازهای میدان گازی پارس جنوبی است که در ناحیه غربی این مخزن قرار گرفته، تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تنبک (حدود ۲۱۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر) با مساحتی در حدود ۲۱۸٫۵ هکتار بین پالایشگاه‌های فازهای ۱۱ و ۱۲ پارس جنوبی و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.

در پالایشگاه گازی فاز ۱۹ پارس جنوبی روزانه حدود ۵۷ میلیون مترمکعب مخلوط گاز ترش، میعانات گازی، آب و سایر ناخالصی‌ها از تاسیسات دریایی دریافت و به محصولات مورد نظر تصفیه و بدل می‌‌شود./فارس