- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اجرای ۲۰۰ ویژه‌برنامه فرهنگی مذهبی در نیمه شعبان در جم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جم از اجرای ۲۰۰ ویژه‌برنامه فرهنگی و مذهبی در نیمه شعبان در شهرها و روستاهای جم خبر داد.

خبرگزاری فارس: اجرای 200 ویژه‌برنامه فرهنگی مذهبی در نیمه شعبان در جم

به گزارش”عسلویه نیوز”  حجت‌الاسلام سید حسین سادات شامگاه شنبه در نشست مسئولان شهرستان جم اظهار داشت: کیفیت بخشیدن به برنامه‌های فرهنگی مهم‌ترین اولویت مسئولان شهرستان است و در این مسیر به اهداف لازم خواهیم رسید.

وی افزود: در سال جاری چند برنامه ویژه و متنوع و تعداد زیادی برنامه فرهنگی و دینی تدارک دیده‌ایم که به تدریج در شهرها و روستاها اجرایی می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جم با تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های باکیفیت در ایام نیمه شعبان از اجرای ۲۰۰ ویژه‌برنامه فرهنگی مذهبی در نیمه شعبان در جم خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) برنامه‌های ویژه‌ای با همکاری همه مسئولان اجرایی می‌شود.

سادات تصریح کرد: برگزاری جشن نیمه شعبان در شهر جم، شهر ریز، شهر انارستان و روستاهای پر جمعیت، آذین‌بندی سطح شهر و چراغانی کردن معابر در شب و روز میلاد منجی عالم بشریت، نصب بنر و پلاکارد بر سر در ادارات، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر و برگزاری جشن در حسینیه‌ها و مساجد از طرف هیئات مذهبی بخشی از این برنامه‌هاست.

وی اضافه کرد: مقرر شده که شورای هیئات مذهبی نسبت به ترغیب هیئات مذهبی به برگزاری جشن‌های نیمه شعبان هماهنگی‌های لازم را انجام دهد و یک برنامه منسجم و پربار نیز خود شورای هیئات مذهبی در سطح شهرستان اجرا کند.

روحانی بومی انارستان نیز در این نشست به تشریح برنامه‌های سال جاری در این منطقه پرداخت.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم موسوی افزود: عزاداری دهه اول محرم، اجرای برنامه در مناسبت‌های ملی و مذهبی، ایراد سخنرانی، پاسخگویی به مسائل شرعی، بازدید از مساجد و حسینیه‌ها و حضور در برنامه‌های فرهنگی شهر انارستان و بخش ریز از جمله این برنامه‌هاست.

وی بیان کرد: شرکت در جلسات ماهیانه روحانیون، اقامه سه نوبت نماز جماعت در مساجد شهر، برگزاری ادعیه کمیل، توسل، ندبه و عاشورا در طول سال، تفسیر قرآن کریم و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا نیز از جمله این برنامه‌هاست.

در این نشست، سایر مسئولان نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های فرهنگی خود پرداختند.