- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

قهرمان هفت دوره جام ملتهای آفریقا ازصعودبازماند

تیم فوتبال مصر قهرمان هفت دوره جام ملتهای آفریقا، بدنبال تساوی یک به یک مقابل جمهوری آفریقای مرکزی، برای دومین بار متوالی از راهیابی به تورنمنت جام ملتهای آفریقا در سال ۲۰۱۳ بازماند.


     به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیدار رفت و برگشت مصر و جمهوری آفریقای مرکزی در مجموع با نتیجه ۴ بر ۳ به سود جمهوری آفریقای مرکزی پایان یافت.


جمهوری آفریقای مرکزی که دیدار اول را در مصر با نتیجه ۳ بر ۲ به سود خود رقم زده بود، روز شنبه در دقیقه ۲۳ این دیدار در شهر بانگویی دروازه مصر را گشود.مصر برای صعود به دور نهایی رقابتهای مقدماتی جام ملتهای آفریقا که سال آینده در آفریقای جنوبی برگزار می شود به سه گل نیاز داشت.


به گزارش خبرگزاری فرانسه،تیم مصر با سرمربیگری باب برادلی آمریکایی در نیمه دوم به گل تساوی دست یافت، اما نتوانست دو گل دیگر برای صعود به دور بعدی رقابتها را به ثمر برساند.


مصر بعد از رکورد سه قهرمانی متوالی در فاصله سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ ، در رقابتهای گروهی مقدماتی ۲۰۱۲ بعد از نیجر، آفریقای جنوبی و سیرالئون قرار گرفت.


تیم فوتبال مصر در مسیر راهیابی به رقابتهای ۲۰۱۳ نیز از صعود بازماند.


بازیکنان مصری با لغو لیگ داخلی مسابقات تمرینی را از دست دادند، هر چند این اتفاق فرصت بیشتری در اختیار برادلی با تیم ملی قرار داد. مرگ ۷۴ هوادار در شورشی بعد از یک مسابقه در پورت سعید در اول فوریه باعث لغو لیگ داخلی مصر شد.


جمهوری آفریقای مرکزی که تاکنون به جام ملتهای آفریقا صعود نکرده به جمع ۲۹ کشور راه یافته به دور نهایی رقابتهای مقدماتی اضافه شد.


خروج مصر به معنای آن است که در سیدبندی و قرعه کشی دور نهایی رقابتهای مقدماتی جام ملتهای آفریقا در سال ۲۰۱۳، مغرب جزو ۱۵ تیم سرگروه قرار می گیرد که قرار است پنجم ژوییه در ژوهانسبورگ برگزار شود.


در سیدبندی زامبیا مدافع عنوان قهرمانی در سید یک قرار دارد که شامل الجزایر، آنگولا، بورکینا فاسو، کامرون، گینه استوایی، گابون، غنا، گینه، ساحل عاج، مالی، مغرب، نیجریه، سودان و تونس است.


بوتسوانا، جزایر کیپ ورده، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دمکراتیک کنگو، اتیوپی، لیبریا، لیبی، مالاوی، موزامبیک، نیجر، سنگال، سیرالئون، توگو، اوگاندا و زیمبابوه در سیدهای پایین تر قرار دارند.