- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مشکلات آموزش و پرورش در بخش عسلویه نادیده گرفته شده است

“عسلویه نیوز” بخشدار ویژه بخش عسلویه در نشست با استاندار بوشهر از نادیده گرفتن مشکلات آموزش و پرورش در پشت تاسیسات عظیم نفت و گاز پارس جنوبی،سخن گفت [1].

به گزارش “عسلویه نیوز” عبدالله نادری روز شنبه درنشست با استاندار بوشهر افزود: دانش آموزان عسلویه با این که در قطب اقتصادی و انرژی کشور زندگی می کنند ولی از داشتن حداقل ترین فضاهای آموزشی، فرهنگی و تربیتی، پژوهش سرا، خانه معلم و دارالقرآن محروم هستند.

وی اضافه کرد: کمبود معلم درعسلویه به دلیل نبود امکانات رفاهی یکی از مشکلات اصلی در آموزش و پروش این منطقه است .

نادری یادآورشد: ۱۴۵ معلم مجرد در عسلویه حضور دارند که از این تعداد ۵۰ نفر زن و مابقی مرد هستند.

بخشدار بخش ویژه عسلویه گفت: سالانه ۴۵۰میلیون ریال برای مجرد سراهای معلمان باید هزینه شود که مسوولان باید در این زمینه فکری کنند.

وی افزود: از مجموع ۵۷۸ معلمی که درعسلویه مستقر هستند، ۷۱ درصد غیربومی و از هفت هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مشغول به تحصیل نیز ۳۰ درصد غیربومی هستند.

بخشدار ویژه عسلویه اظهارداشت: ۶۸ آموزشگاه درعسلویه وجود دارد که از این شمار ۲۲ واحد فضا ندارد و این امر مشکلاتی را برای دانش‌آموزان به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: سالانه سه میلیارد ریال برای طرح روستا مرکزی هزینه می شود که اختصاص اعتبار لازم برای اجرای این طرح دراین منطقه ضروری است.

نادری گفت: در زمینه توسعه رشته‌های فنی و حرفه ای با توجه به وجود چهار هنرستان در این منطقه به کارگاه‌های مناسب نیاز داریم.

بخشدار ویژه عسلویه گفت: یکی از مشکلات عمده ما در توسعه فضاهای آموزشی نبود زمین دولتی بویژه در مناطق بیدخون، نخل تقی و عسلویه است که باید اعتبار لازم برای خرید زمین‌های مناسب برای این امر اختصاص یابد.

نادری، درارتباط با هوشمند‌سازی مدارس درعسلویه بیان کرد: ۱۵ کلاس در عسلویه هوشمندسازی شده‌ است و با همکاری دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی ۶۵ مدرسه نیز متقاضی هوشمندسازی هستند.

وی افزود: با وجود همه کاستی ها و مشکلات آموزشی دانش آموزان عسلویه پارسال رتبه اول کنکور این استان را کسب کردند که این بیانگراستعداد های بالای دانش آموزان این منطقه محروم است.

بخش ویژه عسلویه از توابع شهرستان کنگان در جنوب استان بوشهر محل اجرای پروژه های عظیم توسعه میدان گازی پارس جنوبی است.