- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

کمک ۲٫۲ میلیارد ریالی خیران کنگان به ایتام

رئیس کمیته امداد شهرستان کنگان گفت: خیران حمایت خوبی از ایتام دارند و ۲٫۲ میلیارد ریال به ایتام کنگان پرداخت کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: کمک 2.2 میلیارد ریالی خیران کنگان به ایتام

به گزارش “عسلویه نیوز” مراد شمس‌الدینی در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان کنگان اظهار داشت: حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: حمایت از ایتام از اقدامات ارزشمندی است که این نهاد به منظور حمایت از اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر انجام داده و در این راستا شاهد حمایت‌های مالی، تحصیلی، فرهنگی و… از ایتام بوده‌ایم.

شمس‌الدینی ادامه داد: در شهرستان کنگان بالغ بر ۴۵۵ نفر از ایتام از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره‌مند می‌شوند و کوشیده‌ایم بهترین خدمات را در حد امکانات موجود و ظرفیت این نهاد در اختیار ایشان قرار دهیم و از هیچ اقدامی به منظور حمایت از ایشان دریغ نکرده‌ایم.

این مسئول کمک‌های نقدی را مهم‌ترین بخش حمایت از ایتام دانست و اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین عرصه‌های حمایت از ایتام و نیازمندان شهرستان کنگان پرداخت کمک‌های نقدی است و در این راستا در سال جاری شاهد پرداخت ۲٫۲ میلیارد ریال کمک نقدی به ایتام تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده‌ایم.

وی ادامه داد: کمک‌های غیر نقدی حاصل از درآمد خیرین یکی از منابع تامین حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) از ایتام است و در سال گذشته در این راستا شاهد ۴۵ میلیون ریالی خیرین به ایتام بوده‌ایم و توانسته‌ایم بخشی از نیازهای ایشان را از این طریق مرتفع سازیم.

شمس‌الدینی عنوان کرد: حمایت از زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از مهم‌ترین عرصه‌های حمایت از محرومین و نیازمندان جامعه است و در این راستا شاهد بهره‌مندی ۱۳۷ تن از بانوان سرپرست خانوار شهرستان کنگان از خدمات بیمه تامین اجتماعی هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کنگان ادامه داد: به منظور حمایت از زنان نیازمند سرپرست خانوار سال گذشته مبلغ ۲۵۳ میلیون ریال هزینه شد و این مقدار در رفع نیازهای درمانی و… این قشر از جامعه بسیار اثرگذار بوده است.

این مسئول افزود: طرح شهید رجایی که مربوط به حمایت از افراد بالای ۶۰ سال است یکی از فعالیت‌های عمده کمیته امداد امام خمینی (ره) است و در این زمینه شاهد پرداخت بالغ بر دو میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال مستمری به افراد بالای ۶۰ سال در شهرستان کنگان بوده‌ایم.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) یک‌هزار و ۹۱ نفر مددجو دارد و ۴۹۵ نفر نیز در این شهرستان زیر پوشش خدمات طرح شهید رجایی هستند.