- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

۲۷ تیر، اعلام چگونگی تخصیص سهمیه‌ها

در جلسه نمایندگان لیگ قهرمانان آسیا کمیته مسابقات پیشنهادهای ایران را پذیرفت.


    به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، جلسه لیگ قهرمانان آسیا با حضور نماینده ۹ کشور در امارات برگزار شد. محمدرضا کسرایی مسئول روابط بین الملل سازمان لیگ برتر گفت: این نشست که به میزبانی امارات و با حضور نمایندگانی از امارات،ایران، عربستان،لبنان،قطر،عراق،کویت،اردن و یمن برگزار شد اعضا در خصوص موارد مختلفی به بحث و بررسی پرداختند.


وی افزود: در این جلسه جدول امتیاز بندی سهمیه هر کشور در لیگ قهرمانان آسیا،روزهای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا،بررسی تقویم مسابقات AFC در سال ۲۰۱۳ در ارتباط با تغییر مرحله یک شانزدهم نهایی و تغییر زمان شروع لیگ قهرمانان آسیا، برگزاری همزمان بازی ها در روز آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان و روز بازی های فیفا، بلیت فروشی در لیگ های داخلی، شیوه تخصیص سهمیه هر کشور در لیگ قهرمانان آسیا،حضور باشگاه ها در مسابقات لیگ قهرمانان بر اساس دریافت مدرک حرفه ای(توانایی حضور باشگاه ها در لیگ قهرمانان بستگی به مدرک حرفه ای دارد) مورد بررسی قرار گرفت.


کسرایی ادامه داد: ایران در این جلسه پیشنهاداتی برای کمیته مسابقات مطرح کرده که مورد موافقت اعضا قرار گرفت. ضمن اینکه ۱۷ جولای-بیست و هفتم تیر کمیته تخصصی لیگ قهرمان در مقرر AFC تشکیل جلسه خواهد داد و در خصوص مسائل فوق بررسی و تصمیم نهایی اعلام خواهد شد.این نشست آخرین جلسه قبل از اعلام سهمیه ها  از سوی کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا است و همچنین در خصوص شیوه تخصیص سهمیه به کشورها  بحث و تبادل نظر می شود.