- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

رفع کمبود دارویی بیماران تالاسمی تا پایان ماه جاری

رییس انجمن تالاسمی گفت: با پیگیری‌های انجام شده مشکل کمبود داروهای تزریقی و خوراکی بیماران تالاسمی تا پایان ماه جاری برطرف می‌شود و چه داروهای وارداتی و چه داروهای تولید داخل به اندازه کافی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.
رفع کمبود دارویی بیماران تالاسمی تا پایان ماه جاری

به گزارش افکار نیوز،دکتر مجید آراسته در گفت‌وگو با  ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اعمال سیاست کاهش قیمت دارو از ابتدای تیرماه قیمت هر حب از قرص اکسجید از ۴۰۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان کاهش یافته است.

وی یادآور شد: پس از عید نوروز نوساناتی در توزیع داروهای تزریقی به وجود آمد. در این زمان شرکت‌‌های تولیدکننده داخلی با کمبود مواد اولیه روبرو بودند مدیر یکی از آن‌ها تغییر کرد و به‌ تبع آن تغییراتی در سیاست‌های این شرکت به وجود آمد.

رییس انجمن تالاسمی اضافه کرد: در اوایل سال جاری میلادی تولید داروی شرکت تولید‌ کننده داروهای تزریقی کاهش یافت اما از اواسط ماه ژوئن تولید دارو تا حد زیادی اصلاح شد. حتی این شرکت قول داد که داروهای بیشتری را نسبت به مقدار توافق شده در ابتدای سال در اختیار ایران قرار دهد.

آراسته در پایان درباره وضعیت داروی خوراکی اکسجید گفت: در دو سه ماه اول سال جاری با نوساناتی در توزیع این دارو روبرو بودیم چون تغییراتی در شرکت تولید کننده اکسجید به وجود آمده بود.