- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

وام مسکن خبرنگاران به شرط همسر

زمستان هم تمام شد بوی عید آمد اما هدیه ۳۰۰ هزار تومانی و ۴۰۰ هزار تومانی خبرنگاران را بعد از وعده و وعید‌های ۷ ماهه با خود آورد، عمل به نصف یک وعده.

فارس: هدیه احمدی‌نژاد به خبرنگاران هم داستانی شد که هنوز پایان تلخ و پایان شیرین پس از گذشت یکسال قابل پیش‌بینی نیست.

رئیس‌جمهور مرداد‌ماه سال گذشته در مراسم روز خبرنگاران وعده‌های شیرینی به خبرنگاران داد از هدیه نقدی گرفته تا ارائه وام مسکن.

این سخنان احمدی‌نژاد به قدری شعف‌انگیز بود که ابرهای بالای سر خبرنگاران هر روز بزرگ و بزرگ‌تر می‌شد چون به مرور قیمت مسکن بالا می‌رفت و ما خوشحال از اینکه همین روزها قرار است صاحب‌خانه شویم.

مرداد را رد کردیم، شهریور شد گفتیم این یک ماه حتما مسئولان مشغول هماهنگی بین دستگاه ها برای تحقق این وعده شیرین هستند اما نه تابستان تمام شد، پاییز هم به امروز و فردای آقایان گذشت.

سوز زمستان که به تنمان نشست نیم‌نگاهی به ابرهای بالای سرمان که درونش یک خانه نقلی گرم بود انداختیم و یک بازدم عمیق را روانه جو کردیم که آیا با این گران شدن مسکن و این وام ۳۰ میلیون تومانی که می‌خواهیم هدیه بگیریم خانه ابرهای ذهن ما هر روز کوچک و کوچک‌تر نخواهد شد؟

زمستان هم تمام شد بوی عید آمد اما هدیه ۳۰۰ هزار تومانی و ۴۰۰ هزار تومانی خبرنگاران را بعد از وعده و  وعید‌های ۷ ماهه با خود آورد، عمل به نصف یک وعده.

بهار ۹۱ وعده‌ها برای نیم دیگر هدیه که همان کمک برای خرید یک خانه نقلی بود شکل عملیاتی به خود گرفت همه دستگاه‌ها از وزارت ارشاد گرفته تا بانک مرکزی و وزارت مسکن، شرط و شروط گذاشتند دیگر خانه ابری ما با هر شرطی آب می‌رفت تا اینکه بالاخره روز گذشته معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به عنوان متولی امور خبرنگاران شرط و شروط‌های نهایی برای گرفتن این هدیه را اعلام کرد.

هدیه‌ای که برخلاف اصول رایج و متداول برای دریافت آن باید دست و پا زد. به قیمت بر ملا کردن شخصی‌ترین اطلاعات در فضای اینترنت یا ایستادن در صف‌های طویل مقابل نهاد ریاست‌جمهوری.

با نیم‌نگاهی به سابقه، تحصیلات و … امیدوار بودیم که شرایط گرفتن وام مسکن را داریم از خبرنگاری ارشد و قرارداد کاری با مؤسسات رسانه‌ای و … عبور کردیم اما یک شرطی که معلوم نیست کدام شیر پاک‌خورده‌ای بنای تقسیم‌بندی هدیه به “متأهل” و “مجرد” را در کشور بنا نهاده، ابرهای بالای سرمان را به باد سپرد؛ وام مسکن به شرط همسر.

موضوعی که حتی در پروژه بزرگ و ملی “مسکن مهر” هم به آن پرداخته نشده است و تنها شرط سنی در آن لحاظ شده است نه شرط تأهل و تجرد.

حرفه خبرنگاری که یک شغل سخت و زیان‌آور است مشغله‌های کاری آن شرایطی را فراهم کرده است که اتفاقا افراد مجرد، زمان بیشتری را صرف این شغل می‌کنند و چه بسا بسیاری از افراد مجرد “نداشتن مسکن” علت عدم تشکیل زندگی مشترک آنهاست.

نتیجه اخلاقی از این داستان هدیه رئیس‌جمهور این شد که «خبرنگار مجرد با سال‌ها سابقه و تلاش بی‌وقفه در این عرصه از دید آقایان مسئول، شایسته دریافت هدیه رئیس‌جمهور نیست حتی اگر سقفی بالای سرش نباشد. اما اگر متأهل باشد همای سعادت بر سرش فرود می‌آید و شاهد تحقق وعده رئیس‌جمهور “تنها برای خبرنگاران متأهل” خواهد بود.»