- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اصلاح ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در دشتستان

معاون برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان گفت: با تلاش صورت گرفته،۲۰ نقطه حادثه‌خیز در دشتستان اصلاح می‌شود.

خبرگزاری فارس: اصلاح 20 نقطه حادثه‌خیز در دشتستان

به گزارش “عسلویه نیوز” کوروش دهقان در نشست مسئولان شهرستان دشتستان اظهار داشت: در بحث اجرای پروژه‌های عمرانی در سال‌ گذشته در شهرستان دشتستان فعالیت‌های مطلوبی را شاهد بوده‌ایم که به آبادانی و توسعه شهرستان دشتستان انجامیده است.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: نظارت بر روند اجرای پروژه‌های عمرانی به منظور اجرای پروژه‌ها با روند مطلوب و دقت در اجرای پروژه‌ها و تسریع در روند اجرای پروژه‌های عمرانی از مسائل مهمی است که در یک سال گذشته شاهد آن بوده‌ایم.

دهقان اذعان داشت: در حوزه عمرانی شهرستان دشتستان ۳۷ دستگاه اجرایی پروژه‌هایی در دست اجرا دارند که از این میان ۲۶ دستگاه متوسط پیشرفت کاری بالغ بر ۸۰ درصد داشته‌اند و ۱۱ دستگاه اجرایی وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه ایشان زیر ۸۰ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان باید تلاش خود را برای تسریع در روند اجرای پروژه‌های عمرانی و جذب اعتبارات عمرانی به کار گیرند و انتظار داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی با تمام توان و پتانسیل در این راستا گام بردارند.

این مسئول متذکر شد: مدیران تاسیسات زیرساختی شهرستان دشتستان مانند دستگاه‌های آب‌، برق، گاز و راه و شهرسازی باید پروژه‌های پیشنهادی خود برای سال جاری را تا هفته جاری به فرمانداری شهرستان دشتستان به منظور ارائه به شورای برنامه‌ریزی استان ارائه دهند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان عنوان کرد: اجرای پروژه‌های مهم و اورژانسی از مسائل مهمی است که مدیران دستگاه‌های اجرایی در قالب برنامه‌های خویش باید به آن توجه داشته باشند و مدیران ارشد شهرستان دشتستان نیز بر آن تاکید دارند.

دهقان با اشاره به آنکه رفع نقاط پرترافیک و پرتصادف شهرستان دشتستان در حوزه راه و شهرسازی از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: در حوزه راه و شهرسازی توسعه مسیرهای پرترافیک و پر تصادف و رفع نقاط حادثه خیز آنها از اهمیت بالایی برخوردار است و راه و شهرسازی شهرستان دشتستان باید به آن توجه داشته باشند.

وی از اصلاح ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در دشتستان خبر داد و گفت: ۲۰ نقطه حادثه‌خیز شهرستان دشتستان در سال جاری باید اصلاح شود و بررسی و برآورد آن را به عهده اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان واگذار کرده‌ایم و از ایشان می‌خواهیم دقت لازم را در بررسی این طرح‌ها داشته باشند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری دشتستان بیان داشت: در زمینه سامان‌دهی گلزارهای شهدای گمنام شهرستان دشتستان برنامه‌ریزی سامان‌دهی تمامی گلزارهای شهدای شهرستان دشتستان اعم از تک‌مزاره و گلزارهای چند مزاره در دستور کار قرار گرفته است.

دهقان ادامه داد: برنامه‌ریزی طرح توسعه کشاورزی نیز از مسائل مهمی است که با جدیت مورد تاکید مسئولان حوزه برنامه‌ریزی شهرستان دشتستان است.

وی گفت: برنامه‌ریزی‌های خود را بر توسعه زیرساخت‌های کشاورزی شهرستان دشتستان در قالب طرح توسعه کشاورزی متمرکز کرده‌ و از تمام توان خود در این راستا بهره خواهیم گرفت.

دهقان خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته ویژه به منظور تسریع در روند اجرای طرح توسعه کشاورزی از برنامه‌های خاصی است که به منظور تحقق امر توسعه کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری دشتستان با اشاره به آنکه شهرستان دشتستان تاکنون بیشترین سهمیه در طرح توسعه کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است، اذعان داشت: بیش از ۵۰ درصد از ثبت‌نامی‌های طرح توسعه کشاورزی و بیشترین مبلغ وام معرفی شده به بانک در این طرح مربوط به شهرستان دشتستان است و باید تلاش خود را برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از این طرح متمرکز کنیم.