- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

احساس کاذب حواس‌جمعی در محیط‌های پالایشگاهی آسیب‌زاست

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: احساس کاذب حواس‌جمعی در محیط‌های پالایشگاهی آسیب‌ زاست.

خبرگزاری فارس: احساس کاذب حواس‌جمعی در محیط‌های پالایشگاهی آسیب‌زاست

به گزارش :”عسلویه نیوز”مهدی جمشیدی‌دانا در نشست بررسی و آنالیز حوادث رخ داده در پالایشگاه‌های سوم و پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: رعایت مسایل ایمنی در پالایشگاه‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و بدون رعایت ایمنی به هیچ موفقیتی نمی‌رسیم.

وی افزود: یکی از مسایل مهم، غرور واحدهای بهره‌بردار و تعمیرات است که فکر می‌کنند چون خیلی باتجربه‌اند و تخصص بالایی دارند اتفاقی برای‌شان نمی‌افتد، در حالی‌که همین‌جا نقطه‌ آسیب‌رسان است و جایی ا‌ست که ایجاد مشکل می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما همواره به دوستان بهره‌بردار و تعمیرات در زمینه رعایت مسائل HSE گوشزد کرده‌ایم و جواب شنیده‌ایم که خیالتان راحت ما حواس‌مان جمع است، ولی همین احساس کاذب حواس‌جمعی در محیط‌های پالایشگاهی آسیب‌زاست.

جمشیدی دانا با تاکید بر رعایت اصول HSE به عنوان رکن اصلی هر پالایشگاهی تصریح کرد: ما جلسه‌های متعددی با دوستان مجتمع گاز پارس جنوبی داشتیم و با توجه به حوادثی که اتفاق افتاد تصمیم گرفتیم که حوادث اتفاق افتاده را با جزییات به سایر پالایشگاه‌های گازی گزارش بدهیم تا هم از راهنمایی‌های ایشان در این مورد استفاده کنیم و هم جلوی حوادث مشابه احتمالی را در دیگر پالایشگاه‌ها بگیریم.

وی افزود: هر حادثه‌ای که اتفاق می‌افتد علاوه بر هزینه‌های سنگین مادی که وارد می‌کند اثرات خیلی بد روحی و روانی هم با خود همراه دارد و به پایداری تولید نیز ضربه می‌زند؛ به همین خاطر است که ما باید تمام سعی‌مان را بکنیم تا حوادث کاهش پیدا بکنند.

جمشیدی دانا با اشاره به رعایت HSE در همه‌ اشکال کاری اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید صنعت گاز و نفت بعد از صنعت هسته‌ای خطرناک‌ترین صنعت کشور است و به همین دلیل رعایت اصول HSE بسیار مهم و حیاتی است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز خاطرنشان کرد: جای بسی خوشحالی است که مدیرعامل مجتمع گازی هیچ ابایی از گزارش این حوادث نداشتند و حتی ایشان بودند که اصرار داشتند این حوادث در وزارت نفت منتشر شود تا سایر پالایشگاه‌ها و شرکت‌ها از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: امیدوار هستیم که دیگر چنین حوادثی نداشته باشیم و درس‌های لازم را بگیریم و شاهد پایداری تولید باشیم.