- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آغاز دور دوم آبیاری ۱٫۳ میلیون اصله نخل در آبپخش

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر از آغاز دور دوم آبیاری ۱٫۳ میلیون اصله نخل در آبپخش خبر داد.

خبرگزاری فارس: آغاز دور دوم آبیاری 1.3 میلیون اصله نخل در آبپخش

به گزارش “عسلویه نیوز” سید مهدی موسوی در نشست مسئولان اظهار داشت: شهرستان دشتستان یکی از مستعدترین نقاط استان بوشهر در عرصه کشاورزی است و تلاش برای توسعه کشاورزی این شهرستان از اهم مسائلی است که تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان و استان باید به آن توجه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های آبیاری از مهم‌ترین مسائلی است که در توسعه کشاورزی موثر خواهد بود و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر تمام توان خود را به منظور توسعه زیرساخت‌های آبیاری به کار گرفته است.

موسوی بیان داشت: در راستای توسعه عمرانی شبکه‌های آبیاری و زهشکی شهرستان دشتستان شاهد پوشش بتنی کانال‌های آبیاری در این شهرستان بوده‌ایم و این امر در کیفیت‌ بخشی به فرآیند آبیاری و جلوگیری از هدر رفت منابع ارزشمند آبی بسیار موثر است.

وی لایروبی کانال‌های آبیاری را از دیگر خدمات ارائه شده توسط شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر اضافه کرد: لایروب‌های کانال‌های آبیاری از مسائل مهمی است که به منظور توسعه خدمات به کشاورزان شاهد آن بوده‌ایم و این امر در تسریع روند آبیاری و افزایش راندمان انتقال آب موثر است.

این مسئول با اشاره به انجام صنعتی لایروبی کانال‌های آبیاری استان بوشهر،تصریح کرد: لایروبی کانال‌های آبیاری به شکل صنعتی به وسیله بیل مکانیکی صورت می‌پذیرد و در نقاط صعب‌العبور لایروبی به صورت دستی با بهره‌گیری از نیروی انسانی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر با اشاره به آغاز دور دوم آبیاری تابستانه نخیلات منطقه آبپخش شهرستان دشتستان گفت: از امروز شاهد آبیاری دور دوم آبیاری نخیلات منطقه آبپخش بوده‌ایم و تمام تلاش خود را برای جلب رضایت کشاورزان به کار خواهیم گرفت.

موسوی یادآور شد: دور اول آبیاری تابستانه نخیلات منطقه آبپخش از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شده و روز گذشته شاهد پایان دور اول آبیاری نخیلات منطقه آبپخش بودیم.

وی متذکر شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های مدون شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر دور سوم آبیاری نخیلات در سال جاری پس از برداشت محصول نخیلات آبپخش صورت می‌پذیرد.

این مسئول با بیان اینکه در دور اول آبپخش ۱٫۳ میلیون اصله نخل در آبپخش آبیاری شدند اذعان داشت: در دور دوم نیز همین تعداد نخیلات در مناطق مختلف آبیاری می‌شوند.